MODA

Heron Preston i H&M we wspólnej kolekcji

07.03.2024 FASHIONPOST

Heron Preston i H&M we wspólnej kolekcji

H2, czyli nowe partnerstwo kreatywne pomiędzy Heronem Prestonem- projektantem, artystą, DJ-em, doradcą kreatywnym i H&M, zaprezentuje swoją debiutancką kolekcję już 14 marca. Oznacza to początek wieloletniej podróży, której celem jest odkrywanie przyszłości mody, kwestionowanie norm oraz przedstawienie wizjonerstwa i kreatywności Heron Preston szerszej publiczności na całym świecie.

Nowy Jork, 29 lutego 2024 r. Partnerstwo H2 ma reprezentować nowe podejście do współpracy, w której produkt, ludzie i proces odgrywają równe role we wprowadzaniu w życie wspólnych wartości Heron Preston i H&M. Partnerstwo obejmuje kolekcje sezonowe i doradztwo kreatywne, a także wzmacnianie pozycji młodych talentów w ramach programu innowacji o obiegu zamkniętym, podkreślonego wspólnym zaangażowaniem w zamykanie obiegu mody.

Debiutancka kolekcja H2 jest przejawem tej wieloaspektowej wizji, inspirowana jest pięknem codziennego stylu, który widzimy na ulicach między innymi Nowego Jorku. Kolekcja, wywodząca się z DNA Herona Prestona, łączy w sobie nowe idee użyteczności, wyjątkowych krojów, trwałości, wszechstronności i archetypów kulturowych z niemalże obsesyjną dbałością o szczegóły.

„Wierzę, że jest to kolekcja, którą można bezproblemowo połączyć z istniejącą już garderobą każdego z nas. Chodzi o to, aby podkreślić indywidualność poprzez kody projektowe, kroje, kształty i style, z którymi każdy na świecie może się utożsamić. Widzimy, jak prawdziwi ludzie noszą ubrania i dostosowują je do swojego stylu osobistego” – mówi Heron Preston.

Kluczowe elementy to dwustronne kurtki bomberki, topy z długim rękawem z podnoszącym na duchu napisem „UNITY” dwustronne bluzy z kapturem wykonane z grubej bawełny. Kolekcja jest unisex, znajdziemy w niej też biżuterię, czy czapki z daszkiem.

Z kolei koncepcja kampanii opiera się na „potędze dwojga” i eksploruje tematy dwoistości, ciekawości i więzi międzyludzkich, które stanowią rdzeń ducha H2 i kreatywnego partnerstwa pomiędzy Heron Preston i H&M. W kampanii zamiast udzielać odpowiedzi zadawane są pytania, co ma na celu inspirowanie do dialogu, więzi i jedności.

„Na tym polega siła mody: zbliża nas do siebie, inicjuje rozmowy, kwestionuje pomysły i kreuje nowe wizje lepszej przyszłości” – mówi Heron Preston, która wystąpi w kampanii.

Debiutancka kolekcja H2 pojawia się wraz z uruchomieniem H2 EXCHANGE – programu mody o obiegu zamkniętym, pod kierownictwem kreatywnym Herona Prestona, którego celem jest wyposażenie projektantów nowej generacji w nastawienie i umiejętności w tym zakresie, a także nasycenie kreatywnością inicjatyw H&M w zakresie obiegu zamkniętego. Ostatecznym celem jest zaangażowanie większej liczby osób, zarówno twórców, jak i klientów, w uczestnictwo w modzie cyrkularnej i utrzymywanie ubrań w obiegu tak długo, jak to możliwe.

H2 EXCHANGE rozpoczyna się od otwartego zaproszenia dla młodych projektantów z Nowego Jorku do ubiegania się o udział w programie na stronie h2-exchange.com. Wybrane zostaną trzy talenty, które będą współpracować z Heronem Prestonem przy tworzeniu wyjątkowej kolekcji z recyklingu, opartej na ubraniach podarowanych z osobistych szaf w całym Nowym Jorku, zdobywając przy tym unikalną wiedzę i doświadczenie. Publiczność zostanie zaproszona do przekazywania ubrań na rzecz H2 EXCHANGE w dniach 8–10 marca pod adresem 25 Howard Street w SoHo w Nowym Jorku. Darowizny zostaną nagrodzone imiennymi tokenami, dającymi priorytetowy dostęp do wydarzeń w studiu EXCHANGE, możliwość zakupu dzieł z kolekcji EXCHANGE oraz zniżki na kolekcje sezonowe H2.