„To bardzo ważny i wrażliwy dzień dla całych Stanów Zjednoczonych, dlatego pokaz będzie swego rodzaju celebracją rodziny i miłości”, mówi Riccardo Tisci. Dyrektor kreatywny, Givenchy zdradził także, że nad koncepcją i oprawą pokazu współpracuje z Mariną Abramovic – serbską artyską intermedialną i ikoną współczesnego performance’u.
Wrześniowy pokaz Givenchy poprzedzony zostanie otwarciem firmowego butiku marki przy Madison Avenue w Nowym Jorku. Zaprojektowany przez samego Riccardo Tisci salon mierzyć będzie ponad 450 metrów kwadratowych i rozpocznie swoją działalność wraz z końcem sierpnia. Dyrektor kreatywny francuskiego domu mody nie kryje swojej fascynacji Stanami Zjednoczonymi i amerykańską kulturą – jako nastolatek kolekcjonował amerykańskie flagi, obecnie, największą część researchu poprzedzającego proces tworzenia kolekcji przeprowadza w Stanach – czy to w muzeach czy na Broadwayu. „Dodaje mi to mnóstwo energii, a amerykańska kultura niezmiernie mnie inspiruje”, mówi Tisci. Czuję się wolny kiedy tu jestem.”