MODA
GANNI i 66°NORTH połączył skandynawską modę z islandzkim dziedzictwem
28.03.2023 Katarzyna Tilda Frąckowiak
GANNI przenosi swoją współpracę z wybiegów na ulice, a jej najnowsza współpraca z islandzkim dziedzictwem marki 66°NORTH wreszcie ujrzała światło dzienne.
Opierając się na sukcesie dwóch pierwszych kolaboracji, duńska marka nadal czerpie z wysokowydajnego, technicznego autorytetu projektowego 66°NORTH i łączy to z odrobiną swobodnego skandynawskiego stylu. Tym razem kolekcja po raz pierwszy zadebiutowała na pokazie GANNI wiosna/lato 2023 podczas Kopenhaskiego Tygodnia Mody, a teraz stanowi część szerszej oferty marki na sezon wiosna/lato 23.
W ramach trzeciego partnerstwa GANNIx66°NORTH wykorzystuje nieużywane rolki tkanin i materiały pochodzące z recyklingu, aby stworzyć kolekcję inspirowaną niektórymi z najbardziej fascynujących cudów natury Islandii. Czerpiąc wskazówki z wizualnej znajomości zorzy polarnej i wulkanicznego krajobrazu Islandii, kolekcja zawiera paletę kolorów żółtego i zielonego, turkusowego błękitu i głębokiej brunatnej czerwieni przeplatanej klasycznymi odcieniami czerni, beżu i szarości w spodniach, kamizelkach, kapeluszach typu bucket i kurtki neoshell.
„Jestem bardzo dumna, że mogę pracować z 66°North po raz trzeci, oni tworzą najlepszą odzież wierzchnią, którą chcesz nosić wszędzie. Im więcej razem pracujemy, tym więcej się od siebie uczymy i istnieje duże zaufanie, jeśli chodzi o eksperymentowanie i wypróbowywanie nowych odpowiedzialnych rozwiązań. To właśnie sprawia, że ta współpraca jest tak wyjątkowa. Uwielbiam kolory inspirowane Islandią, jednym z najpiękniejszych miejsc na ziemi. Nie mogę się doczekać, aby podzielić się nim ze wszystkimi”, mówi dyrektor kreatywna GANNI, Ditte Reffstrup.
„Cieszymy się, że możemy kontynuować naszą współpracę z GANNI i ponownie znaleźć inspirację w ich muzach stylu, GANNI GIRLS. Nasz wspólny etos odpowiedzialnego projektowania łączy się w okrągłym podejściu do tej kolekcji, do której mogliśmy wnieść naszą wiedzę techniczną, dogłębną wiedzę produkcyjną i przejrzystość korzystania z naszych własnych fabryk. Jako firma rodzinna, za każdym razem, gdy razem pracujemy, czujemy się, jakbyśmy stali się częścią rozszerzonej rodziny Ganni”, dodaje Bjarney Harðardóttir, dyrektor generalny 66°NORTH.