Sporty & Rich to bardzo modna ostatnio w Stanach, normcore’owa marka produkująca głównie t-shirty oraz bluzy z kapturem i napisem o charakterystycznym foncie. Stoi za nią redaktorka magazynu „Complex” i amerykańska it-girl Emily Oberg, która powołała ją do życia nieco ponad dwa lata temu wraz z drukowanym periodykiem o takim samym tytule.
Marka jest bardzo popularna w mediach społecznościowych, więc było tylko kwestią czasu aż jej fani zaczną udostępniać na Twitterze i Instagramie zdjęcia bardzo zbliżonych do oryginału bluz, które zawisły w sklepach Forever21. Podobieństwo jest absolutnie niepodważalne – tak jak w przypadku bluz „Pablo”, amerykańska sieciówka totalnie skopiowała font, łaskawie zmieniając nazwę na… „Smart and Pretty”. Wieści o tym występku szybko dotarły do Emily: „Początkowo czułam się zaszczycona, że taki gigant 'zainspirował’ się moimi projektami”, powiedziała w rozmowie z portalem „The Fader”. „Miewaliśmy już przypadki, że nasze bluzy i fonty kopiowały mniejsze firmy, jednak nigdy nie doszło do tego, aby zrobiła to tak potężna, globalna marka. Fakt, że w ogóle zauważyła mój projekt, był super. Zabawne było też dla mnie to, jak niska jest jakość wykonanej kopii. Abstrahując jednak od tego, oczywistym jest, że po prostu kończą się im pomysły i muszą żerować na małych markach, takich jak moja. To smutne”.
Ani to „smart” ani tym bardziej „pretty”…