Fashion Magazine Beauty Awards

Fashion Magazine Beauty Awards 2021: nominowani w kategorii MARKI ODPOWIEDZIALNE SPOŁECZNIE

27.10.2021 Fashion Post

Fashion Magazine Beauty Awards 2021: nominowani w kategorii MARKI ODPOWIEDZIALNE SPOŁECZNIE

W najnowszym numerze Fashion Magazine ogłoszone zostały nominacje do tegorocznej edycji plebiscytu kosmetycznego Fashion Magazine Beauty Awards 2021. Wśród 15 kategorii trzynastą prezentowaną jest kategoria „Marki odpowiedzialne społecznie”, gdzie znajdziemy 5 nominowanych marek.

Fashion Magazine Beauty Awards 2021 – marki odpowiedzialne społecznie

W kategorii „Marki odpowiedzialne społecznie” nominowanych zostało 5 firm, dla których środowisko liczy się nie mniej niż inne cele. Poniżej nominowani w II edycji:

Marki odpowiedzialne społecznie:

  • ONLYBIO.LIFEPolska marka kosmetyczna oferuje ekologiczne kosmetyki i środki czystości składające się przynajmniej w 99 proc. z surowców pochodzenia naturalnego. Onlybio.life wyznaje wartości, które wyznaczają jej kierunek działań – naturalne, certyfikowane surowce, bezpieczna dla środowiska produkcja i ekologiczne opakowania. Firma stworzyła pierwszą w Polsce stację do samodzielnego napełniania butelek wielorazowego użytku, która ma za zadanie minimalizować ilość zużytego plastiku i promowanie korzystania z naturalnych produktów.
  • YOPE – Tworząc naturalne kosmetyki i ekologiczne środki czystości, YOPE dba o środowisko i lokalne społeczności. Składniki roślinne są pozyskiwane z poszanowaniem ludzi i natury. Choć opakowania kosmetyków nadają się do recyklingu, marka oferuje klientom korzystanie ze stacji refill oraz automatów do uzupełniania produktów w płynie. Yope dba o pszczo- ły, siejąc łąki kwietne i budując hotele dla owadów, oraz wspiera oddziały straży pożarnej w Biebrzańskim Parku Narodowym, dzięki czemu możliwa jest skuteczna ochrona ponad 50 tys. ha obszaru przyrodni- czego.
  • L’ORÉAL PARIS – Stworzone 50 lat temu hasło reklamowe: „Ponieważ jesteś tego warta” stało się misją dla marki, która za cel stawia wspieranie kobiet w byciu sobą i podążaniu własnymi ścieżkami. L’Oréal Paris w działaniach na rzecz kobiet współpracuje z międzynarodową organizacją HOLLABACK!. Wspólny program szkoleniowy „Stand Up. Against Street Harassment” ma na celu edukowanie, jak w prosty i bezpieczny sposób reagować na molestowanie w przestrzeni publicznej. Jego zadaniem jest też zwrócenie uwagi na tę kwestię i wprowadzenie realnej zmiany.
  • LA BIOSTHÉTIQUE – Marka, która łączy paryskie korzenie i niemieckie rzemiosło wykonania, produkując kosmetyki będące efektem holistycznego podejścia do osiągnięć naukowych i piękna. Kluczową wartością La Biosthétique jest zrównowa- żone podejście i odpowie- dzialność za środowisko naturalne. Od 2020 r. jest firmą neutralną dla klimatu pod względem emisji CO2, a produkcja opiera się w 100 proc. na naturalnych źródłach energii. Od powstania marki w 1947 r. jej produkty nigdy nie były testowane na zwierzętach i mają w 100 proc. naturalne opakowania.
  • BIELENDA – Marka od 1990 r. tworzy kosmetyki do pielęgnacji twarzy, ciała i włosów. Obecnie grupa Bielenda to Beauty House of Brands. Po przyłączeniu start-upu BodyBoom dokonała akwizycji marek o ogrom- nej tradycji i polskich korzeniach, cieszących się sympatią Polek – Dermika i Soraya. Dbałość firmy o środowisko naturalne jest widoczna na każdym etapie produkcji, m.in. w wykorzystaniu opakowań powstałych z recyklingu i kartoników ze zrównoważonych źródeł (certyfikat FSC). Bielenda wspiera szpitale, fundacje, studentów i inicjatywy kulturalne.