
<b>Wyróżnienie: Mariah Carey</b>
<br/>Mariah Carey w kraciastej spódniczce i przykrótkim kardiganie na pokazie Calvina Kleina totalnie potwierdziła swój status trendsetterki.

Mamy oczywiście na myśli TĘ suknię Versace, która z czasem nabrała tak kultowego statusu, że jest o niej osobny artykuł na Wikipedii. Wykonana z jedwabiu, lycry i złotych agrafek kreacja, w której 29-letnia seksbomba pozowała na czerwonym dywanie u boku Hugh Granta, sprawiła, że świat na chwilę się zatrzymał. Nawet stylizacja, w której J.Lo pojawiła się sześć lat później na rozdaniu nagród Grammy, nie przebiła sukcesu TEJ sukienki. Absolutna legenda.
(BTW, w 2012 roku agrafkową kreację założyła Lady Gaga na spotkanie z Donatellą w Mediolanie, ale to już nie było to samo.)

Na przykład kampanię na jesień-zimę 1994! Stephanie Seymour. Claudia Schiffer. Nadja Auermann. Cindy Crawford. Christy Turlington. Najgorętsze dziewczyny lat 90. i genialne stylizacje z metalicznymi spódniczkami i pastelowymi sweterkami sfotografował Richard Avedon we własnej osobie. Czy kogoś dziwi, że opisywana kampania przeżyła ostatnio prawdziwy renesans na Tumblrze?
(To oczywiście nie jedyna kampania z 1994 roku, która zasługuje na uwagę - jeśli chcecie więcej, polecamy zdjęcia promujące wiosenno-letnią kolekcję Chloé z Naomi Campbell w roli głównej oraz sesję Corinne Day dla Miu Miu.)

Unisexowy koncept nie był w 1994 roku niczym nowym, ale Calvin Klein zrobił z niego atrybut obiektu pożądania. Niezwykle świeża, cytrusowa kompozycja łącząca między innymi nuty ananasa, papai, kardamonu i piżma trafiła do sklepów w 1994 roku. Dziś, po 22 latach, CK One jest zapachową - choć bardzo komercyjną - klasyką.

Pierwszy odcinek kultowego sitcomu został wyemitowany w Stanach 22 września 1994 roku. Musimy przypominać, co wydarzyło się potem? Laski zaczęły kopiować fryzurę Rachel (ostre cieniowanie i bardzo wyraziste pasemka) oraz jej stylówkę (grana przez Jennifer Aniston postać nosiła kraciaste spódniczki na długo przed Cher Horowitz z “Clueless”). Phoebe rozpoczęła modę na new-age’owe boho looki z maxi spódnicami, a Joey wylansował męskie torby. Świat bez “Przyjaciół” byłby smutnym miejscem.

Tak jest, od premiery linii Viva Glam minęły już 22 lata. Gwiazda pierwszej kampanii? RuPaul! Dla niewtajemniczonych: RuPaul jest totalnie ważną drag queen.

O kim mowa? O Isabel Marant, która w 1994 roku, po 5 latach projektowania akcesoriów, wypuściła pierwszą kolekcję ready-to-wear. Wtedy też światło dzienne ujrzały pierwsze rzeczy z metką Marni. Bliźniaki Dean i Dan z DSquared2 wzięli się za męską linię, a Eva Minge zaczęła budować fundamenty swojego domu mody.