Joanna Pacuła była międzynarodową it-girl
Polska aktorka dziś może nam się kojarzyć z serią filmów klasy B pokroju „Wybrańca śmierci” ze Stevenem Seagalem i karierą, która nigdy w pełni nie rozkwitła, ale warto pamiętać, że w połowie lat 80. Joannę Pacułę spokojnie można było określić mianem it-girl. W 1985 roku 28-latka miała już na koncie nominację do Złotego Globu i wręczanie Oscara, plus pojawiła się na okładce amerykańskiego „Cosmopolitan” i niemieckiego „Vogue’a” - francuska edycja Biblii mody dołączyła do jej portfolio dwa lata później. Nietypowy debiut Tommy’ego Hilfigera
Jak mogła wyglądać pierwsza kampania Tommy’ego Hilfigera? Jeśli obstawiacie, że projektant wystartował ze zdjęciami w duchu swojej studencko-futbolowej estetyki, jesteście w błędzie. Seria pierwszych reklam Amerykanina zestawiała logotyp debiutanta z nazwiskami jego największych konkurentów: Perry’ego Ellisa, Calvina Kleina i Ralpha Laurena. Zuchwałe zagranie wkrótce przyniosło rezultaty i sprawiło, że Hilfiger faktycznie trafił do pierwszej ligi amerykańskich projektantów. Madonna udowodniła, że nie jest gwiazdą jednego sezonu
Krytycy zarzucali jej brak talentu i przerost formy nad treścią, ale pierwsza trasa koncertowa Virgin Tour pokazała, że Madonna nie była tylko chwilowym fenomenem. Na rozdaniu nagród American Music Awards gwiazda w najważniejszej kategorii przegrała wprawdzie z Cyndi Lauper, ale na czerwonym dywanie zaprezentowała look, który przeszedł do historii jako przykład „klasycznej Madonny”. W Polsce narodzili się depeszowcy
Mimo że polska subkultura depeszowców istniała zapewne wcześniej, najczęściej jej początek datuje się na lato 1985 roku, kiedy to miejsce miał pierwszy warszawski koncert Depeche Mode. Występ na Torwarze był dziełem przypadku - podobno zespół początkowo planował wystąpić w Moskwie, do czego nie doszło ze względów politycznych.
Kenzo robiło piękne rzeczy
...co znajdywało odzwierciedlenie w pięknych kampaniach. Do naszych ulubionych należą zdjęcia Petera Lindbergha, promujące kolekcję na jesień-zimę 1985/86. W rolach głównych ikony lat 80. - Kim William, Veronica Webb i Cecilia Chancellor - oraz obłędne, zimowe stylizacje. Szerokość ramion determinowała pozycję w hierarchii
Mniej-więcej w 1985 roku powróciły poduszki na ramiona - trend, który rządził przez resztę dekady. Do jego wylansowania przyczyniła się Margaret Thatcher i gwiazdy „Dynastii”, a po nich - ambitne pracownice zachodnich korporacji. Uzyskany przy pomocy poduszek efekt szerokich ramion z początku miał być symbolem walki o zawodowe równouprawnienie, a potem stał się nieodłącznym elementem stylu power dressing.
Polska aktorka dziś może nam się kojarzyć z serią filmów klasy B pokroju „Wybrańca śmierci” ze Stevenem Seagalem i karierą, która nigdy w pełni nie rozkwitła, ale warto pamiętać, że w połowie lat 80. Joannę Pacułę spokojnie można było określić mianem it-girl. W 1985 roku 28-latka miała już na koncie nominację do Złotego Globu i wręczanie Oscara, plus pojawiła się na okładce amerykańskiego „Cosmopolitan” i niemieckiego „Vogue’a” - francuska edycja Biblii mody dołączyła do jej portfolio dwa lata później. Nietypowy debiut Tommy’ego Hilfigera
Jak mogła wyglądać pierwsza kampania Tommy’ego Hilfigera? Jeśli obstawiacie, że projektant wystartował ze zdjęciami w duchu swojej studencko-futbolowej estetyki, jesteście w błędzie. Seria pierwszych reklam Amerykanina zestawiała logotyp debiutanta z nazwiskami jego największych konkurentów: Perry’ego Ellisa, Calvina Kleina i Ralpha Laurena. Zuchwałe zagranie wkrótce przyniosło rezultaty i sprawiło, że Hilfiger faktycznie trafił do pierwszej ligi amerykańskich projektantów. Madonna udowodniła, że nie jest gwiazdą jednego sezonu
Krytycy zarzucali jej brak talentu i przerost formy nad treścią, ale pierwsza trasa koncertowa Virgin Tour pokazała, że Madonna nie była tylko chwilowym fenomenem. Na rozdaniu nagród American Music Awards gwiazda w najważniejszej kategorii przegrała wprawdzie z Cyndi Lauper, ale na czerwonym dywanie zaprezentowała look, który przeszedł do historii jako przykład „klasycznej Madonny”. W Polsce narodzili się depeszowcy
Mimo że polska subkultura depeszowców istniała zapewne wcześniej, najczęściej jej początek datuje się na lato 1985 roku, kiedy to miejsce miał pierwszy warszawski koncert Depeche Mode. Występ na Torwarze był dziełem przypadku - podobno zespół początkowo planował wystąpić w Moskwie, do czego nie doszło ze względów politycznych.
Kenzo robiło piękne rzeczy
...co znajdywało odzwierciedlenie w pięknych kampaniach. Do naszych ulubionych należą zdjęcia Petera Lindbergha, promujące kolekcję na jesień-zimę 1985/86. W rolach głównych ikony lat 80. - Kim William, Veronica Webb i Cecilia Chancellor - oraz obłędne, zimowe stylizacje. Szerokość ramion determinowała pozycję w hierarchii
Mniej-więcej w 1985 roku powróciły poduszki na ramiona - trend, który rządził przez resztę dekady. Do jego wylansowania przyczyniła się Margaret Thatcher i gwiazdy „Dynastii”, a po nich - ambitne pracownice zachodnich korporacji. Uzyskany przy pomocy poduszek efekt szerokich ramion z początku miał być symbolem walki o zawodowe równouprawnienie, a potem stał się nieodłącznym elementem stylu power dressing.