Bianca Jagger nie wjechała do Studio 54 na koniu
Zdjęcie, na którym ówczesna żona Micka Jaggera rzekomo wjeżdza na swoją urodzinową imprezkę na białym koniu, stało się symbolem przepychu lat 70. Jak jednak sama zainteresowana wyjaśniła w tym roku w liście do „Financial Times”, mamy do czynienia z nieporozumieniem: 2 maja 1977 roku it-girl do legendarnego nowojorskiego klubu weszła na nogach, a na konia wsiadła, bo uznała, że fajnie byłoby zapozować z tym żywym „elementem scenografii”. BTW, Jagger miała na sobie czerwoną kreację od Halstona i buty od Manolo Blahnika. „GQ” otworzyło się na czarnoskórych modeli
W latach 70. amerykańscy mężczyźni nie widzieli niczego wstydliwego w interesowaniu się modą, a „GQ” cieszył się nie mniejszą popularnością niż „Vogue”. Za przełomową trzeba więc uznać listopadową okładkę z pierwszym czarnoskórym modelem w historii magazynu: Szwajcarem Ursem Althausem. „Vogue” podobny przełom zaliczył trzy lata wcześniej, kiedy to okładkową modelką została Beverly Johnson. ...a Moda Polska otworzyła się na mężczyzn
W 1977 roku Jerzy Antkowiak zaprojektował pierwszą męską kolekcję dla Mody Polskiej. O ile premierowe propozycje były czarne, o tyle w nadchodzących latach kolorów w stylizacjach dla mężczyzn pojawiało się coraz więcej. Ciekawostka? Projektant próbował wówczas przeforsować też męski look z kilkudniowym zarostem, co nie spotkało się z najcieplejszym przyjęciem. Świat oszalał na punkcie „Gwiezdnych wojen”
W końcu czas na pretekst do powstania tego rankingu: premiera pierwszej części „Gwiezdnych wojen” odbyła się właśnie w 1977 roku (a konkretnie 25 maja). Film George’a Lucasa stał się wówczas najbardziej kasowym filmem wszech czasów, zarabiając w sumie prawie 800 milionów dolarów i zdobywając sześć Oscarów. Co było do przewidzenia, szał na Gwiezdne Wojny do Polski dotarł z opóźnieniem, bo nad Wisłą film wszedł na ekrany dopiero 2 lata po amerykańskiej premierze.
Pojawiła się bielizna z metką Victoria’s Secret
Amerykańska marka była seksowną odpowiedzią na wszechobecne babcine majtki. W katalogu Victoria’s Secret znaleźć można było innowacyjne koronkowe stringi i staniki push-up zaprezentowane na zrobionych przez rajstopę zdjęciach, które w 1977 roku mogły uchodzić za semi-erotyczne. Mimo że w pierwszym roku działalności firma zarobiła pół miliona dolarów, w kolejnych latach jej założyciel, Roy Raymond, miał problemy z utrzymaniem biznesu i sprzedał go koncernowi. W 1993 roku, gdy obroty Victoria’s Secret sięgały miliarda dolarów, Raymond popełnił samobójstwo. Rei Kawakubo kumała punk lepiej niż inni
Kiedy w Stanach laski polowały na połyskujące, beżowe sukienki od Halstona, a w Europie królował Yves Saint Laurent, w Japonii prężnie rozwijała się marka Comme Des Garcons. O tym, jak przełomowe były projekty Rei Kawakubo, świadczy japoński lookbook z 1977 roku z obciętą na jeżyka modelką w sportowej bluzie na okładce.
Zdjęcie, na którym ówczesna żona Micka Jaggera rzekomo wjeżdza na swoją urodzinową imprezkę na białym koniu, stało się symbolem przepychu lat 70. Jak jednak sama zainteresowana wyjaśniła w tym roku w liście do „Financial Times”, mamy do czynienia z nieporozumieniem: 2 maja 1977 roku it-girl do legendarnego nowojorskiego klubu weszła na nogach, a na konia wsiadła, bo uznała, że fajnie byłoby zapozować z tym żywym „elementem scenografii”. BTW, Jagger miała na sobie czerwoną kreację od Halstona i buty od Manolo Blahnika. „GQ” otworzyło się na czarnoskórych modeli
W latach 70. amerykańscy mężczyźni nie widzieli niczego wstydliwego w interesowaniu się modą, a „GQ” cieszył się nie mniejszą popularnością niż „Vogue”. Za przełomową trzeba więc uznać listopadową okładkę z pierwszym czarnoskórym modelem w historii magazynu: Szwajcarem Ursem Althausem. „Vogue” podobny przełom zaliczył trzy lata wcześniej, kiedy to okładkową modelką została Beverly Johnson. ...a Moda Polska otworzyła się na mężczyzn
W 1977 roku Jerzy Antkowiak zaprojektował pierwszą męską kolekcję dla Mody Polskiej. O ile premierowe propozycje były czarne, o tyle w nadchodzących latach kolorów w stylizacjach dla mężczyzn pojawiało się coraz więcej. Ciekawostka? Projektant próbował wówczas przeforsować też męski look z kilkudniowym zarostem, co nie spotkało się z najcieplejszym przyjęciem. Świat oszalał na punkcie „Gwiezdnych wojen”
W końcu czas na pretekst do powstania tego rankingu: premiera pierwszej części „Gwiezdnych wojen” odbyła się właśnie w 1977 roku (a konkretnie 25 maja). Film George’a Lucasa stał się wówczas najbardziej kasowym filmem wszech czasów, zarabiając w sumie prawie 800 milionów dolarów i zdobywając sześć Oscarów. Co było do przewidzenia, szał na Gwiezdne Wojny do Polski dotarł z opóźnieniem, bo nad Wisłą film wszedł na ekrany dopiero 2 lata po amerykańskiej premierze.
Pojawiła się bielizna z metką Victoria’s Secret
Amerykańska marka była seksowną odpowiedzią na wszechobecne babcine majtki. W katalogu Victoria’s Secret znaleźć można było innowacyjne koronkowe stringi i staniki push-up zaprezentowane na zrobionych przez rajstopę zdjęciach, które w 1977 roku mogły uchodzić za semi-erotyczne. Mimo że w pierwszym roku działalności firma zarobiła pół miliona dolarów, w kolejnych latach jej założyciel, Roy Raymond, miał problemy z utrzymaniem biznesu i sprzedał go koncernowi. W 1993 roku, gdy obroty Victoria’s Secret sięgały miliarda dolarów, Raymond popełnił samobójstwo. Rei Kawakubo kumała punk lepiej niż inni
Kiedy w Stanach laski polowały na połyskujące, beżowe sukienki od Halstona, a w Europie królował Yves Saint Laurent, w Japonii prężnie rozwijała się marka Comme Des Garcons. O tym, jak przełomowe były projekty Rei Kawakubo, świadczy japoński lookbook z 1977 roku z obciętą na jeżyka modelką w sportowej bluzie na okładce.