„Żyjemy poprzez nasze sny i naszą wyobraźnię”, mawiała Diana Vreeland, jedna z najsłynniejszych wizjonerek mody w historii. Sama też tak właśnie starała się prowadzić swoje życie, wbrew ogólnie panującym zasadom, zawsze wierna sobie. To właśnie z takiego obrazu Vreeland, jej wnuk Alexander zaczerpnął inspirację, tworząc najnowszą biografię redaktorki mody. Dla niego babcia była przede wszystkim głosem swojego pokolenia, kobietą szalenie nowoczesną. Na łamach pozycji znajdziemy ponad 300 zdjęć z sesji, które ówczesna redaktor „Harper’s Bazaar” zrobiła m.in. z Richardem Avedonem, Louise Dahl-Wolfe czy Lillian Bassman. Każdy z obszernych rozdziałów otwiera chronologicznie 12 okładek „Harper’sa” z danego roku, a całość zamyka się w 26 latach pracy Vreeland dla pisma. Dlaczego jej wnuk wybrał akurat ten tytuł, a nie „Vogue”, w którym Vreeland pełniła funkcję redaktor naczelnej? Według niego lata pracy dla „Harper’s Bazaar” pokazały kwintesencję stylu i osobowości jego słynnej babci.
Książkę, wydaną przez Rizzoli, zaprezentowano w Mediolanie, w concept store Carli Sozzani. Odbyła się tam również otwarta dyskusja z autorem. Wnuk Diany Vreeland również ma modowe ambicje, pracował w PR marek Ralph Lauren i Giorgio Armani. Obecnie poświęcił się całkowicie zarządzaniu dziedzictwem swojej babci, nadzorując stronę internetową i, jak widać, pisząc książki. „Diana Vreeland: The Modern Woman” kosztuje 65 euro (ok.270 złotych) i jeszcze nie wiadomo, gdzie, prócz firmowego sklepu wydawnictwa Rizzoli, można będzie ją nabyć. Mamy jednak nadzieję, że trafi na półki polskich księgarni. Bądź co bądź, Vreeland, o której powstało już kilka książek, albumów, a nawet film („Diana Vreeland: The Eye Has to Travel”, polecamy gorąco!) to jedna z najbardziej fascynujących postaci ubiegłego stulecia, warto więc wiedzieć o niej jak najwięcej.
Gwarantowana potężna dawka inspiracji!