Nie bez przyczyny najnowsza kolekcja marki Delpozo na sezon wiosna-lato 2019 została zaprezentowana w przestrzeniach Royal Institute of British Architects, bo od Architektury wywodzi się całe DNA brandu Delpozo. Architektoniczne kody wpisały się na stałe w dotychczasowym dorobku domu mody Delpozo, nawet po przejęciu sterów przez Josepa Fonta. Dyrektor kreatywny hiszpańskiej marki za główną inspirację, przedstawionej w niedzielę (16.09.2018) kolekcji, wziął twórczość, znanego ze szklanych dzieł, artysty Fulvia Bianconiego. I ową szklaną przeźroczystość imitują projekty na wiosnę-lato 2019, łamiąc się czasami z pastelowymi barwami, a czasem z żarówiastymi kolorami. Wpływy architektury widać też w cięciu materiałów, kiedy zakończona niemal rzeźbiarkim wykończeniem faktura faluje w sukienkach czy spódniczkach. Na przeźroczyste lekkie tkaniny Font naszył błyszczące i mieniące się cekiny, co przywodzi na myśl malowane szklane wazony czy kryształowe kubki. By oddać cud natury i architektoniczną wyższość projektów, zrezygnowano z wyzywającego, perfekcyjnego makijażu i postawiono na tzw. efekt make up no make up. Za makijaż odpowiadała Monica Marmo, a wykonała go kosmetykami NARS Cosmetics. Na samym środku scenografii pokazu umieszczone zostało zaś drzewko Glicynii, czyli najpopularniejszego, japońskiego kwiatu. Co prawda, drzewo nie było prawdziwe, ale zrobiło kolosalne wrażenie na wszystkich zebranych na sali. Zdefasonowane, architektoniczne i kwiatowe stroje stworzone przez Fonta aż kuszą, by zobaczyć je w wersji wieczorowej. Trzymamy kciuki, by tak się stało.