MODA, SHOPPING ONLINE, STYL ŻYCIA
COS prezentuje kapsułową kolekcję z okazji 10-lecia marki
27.03.2017 Paulina Kosim
Początki COS sięgają 2007 roku, kiedy marka otworzyła swój pierwszy sklep na londyńskiej Regent Street. Jej nietuzinkowe podejście do mody oraz minimalistyczne kolekcje przypadły do gustu fashionistkom na całym świecie, a szwedzka marka szybko zyskała międzynarodową popularność. Przez minione 10 lat, COS wielokrotnie sięgał po twórcze inspiracje, które często były wynikiem współpracy z innymi projektantami, instytucjami oraz artystami, np. MR Porter czy Agnes Martin. Podsumowując, szwedzka marka może się pochwalić aż 30 projektami, które zrealizowała w Europie, USA oraz w Azji.
Kapsułowa kolekcja z okazji 10-lecia COS jest pewnym „eksperymentem”, co także podkreśliła jej dyrektor kreatywna – Karin Gustafsson. Każdy projekt, a jest ich w sumie dziesięć, został tak rozrysowany, aby wykorzystać tkaniny w całości, dzięki czemu żaden skrawek materiału się nie zmarnował. W rezultacie wszystkie projekty z jednej strony zachwycają niezwykłą prostotą, a z drugiej intrygują ciekawymi geometrycznymi wzorami, a także objętością, przez co widać silne wpływy kultury japońskiej.
Kolekcja pojawiła się w sklepach 24 marca, co oznacza, że już teraz możemy ją kupić stacjonarnie lub online. My już planujemy zakupy!