brak kategorii

Ciemnoskóra modelka zrobiła własne wersje znanych kampanii reklamowych

12.12.2016 Michalina Murawska

Ciemnoskóra modelka zrobiła własne wersje znanych kampanii reklamowych

Co może zrobić modelka, która nie otrzymuje zleceń i nie wygrywa castingów z powodu swojego koloru skóry? Może poddać się panującym regułom i zmienić zawód lub spróbować zawalczyć z niechęcią ludzi z branży mody i zdobyć pewną rozpoznawalność. Na taki pomysł wpadła amerykanka Deddeh Howard – modelka liberyjskiego pochodzenia. Postanowiła zrobić własne wersje znanych kampanii reklamowych.

W ten sposób „wzięła udział” w kampaniach reklamowych marek takich jak Chanel, Victoria’s Secret, Calvin Klein, Gucci, David Yurman, Guess, Dolce & Gabbana oraz Louis Vuitton. Wcieliła się m. in. w rolę blond piękności – Gigi Hadid, hollywoodzkiej aktorki – Michelle Williams, ikon modelingu – Kate Moss oraz Gisele Bundchen, czy muzy Dolce&Gabbana, Bianki Balti. Swój projekt zatytułowała bardzo wymownie – „Black Mirror”, a efekty możecie zobaczyć na jej stronie internetowej.

Howard ma nadzieję, że jej inicjatywa wznieci dyskusję o nieznacznej obecności ciemnoskórych kobiet w modelingu oraz otworzy oczy branży mody na nieustanną niechęć wobec robienia przez nich wielkich karier. Modelka chce pokazywać, że ciemnoskórzy mogą być autorami projektów społecznych, które mają na celu pokazywanie ich w pozytywnym świetle, a nie tylko jako element społeczny odpowiedzialny za zamieszki uliczne i handel narkotykami.

A czy waszym zdaniem branża mody jest cały czas mało zróżnicowana etnicznie?

 

Przeczytaj także:

Najlepiej zarabiające modelki 2016 roku: na czele emerytowana Gisele Bündchen