Champion i Rick Owens po raz kolejny łączą siły, po sukcesie swoich poprzednich trzech kapsułowych kolekcji.
Mając na celu uczczenie i upamiętnienie bogatego dziedzictwa sportowego Champion, kolekcja czerpie z estetyki Owensa, aby stworzyć coś nowego. Z odnowionym naciskiem na zrównoważone wzornictwo, kolekcja została wyprodukowana w promieniu 15 km od centrali każdej firmy, znajdującej się we Włoszech.
Łącząc tkaniny takie jak miękka frotte, atletyczna siateczka i marszczony nylon (każdy wykonany z materiałów pochodzących z recyklingu) z elementami wykonanymi w 100% z organicznej bawełny, zawieszkami z materiałów pochodzących z recyklingu i biodegradowalnymi torbami na ubrania, współpraca wydaje się priorytetem dla odpowiedzialnego projektowania na każdym kroku.
Mówiąc o inspiracji stojącej za kolekcją, Owens wyjaśnia: „Kiedy w latach dziewięćdziesiątych zakładałem swoją markę, odręcznie narysowałem swoje logo jako skrzyżowanie logo Champion i etykiety perfum Jean Patou. Obaj mieli podobny styl kaligrafii w stylu vintage. Wtedy nie byłem tego świadomy, ale teraz widzę, jak ta równowaga zdefiniowała moją stałą estetykę, czarno-białą wersję filmową z lat 30.”.
Kontynuuje: „Pamiętam moich starszych, fajniejszych kuzynów, którzy nosili bluzy i szorty Champion w latach siedemdziesiątych, utwierdzając to logo w moim mózgu. Dzięki naszej współpracy wykorzystałem ich logo, które tak dawno temu zainspirowało moje, i wyrenderowałem je w luksusowym hafcie 3D, który obficie posypaliśmy całą gamę, w tym przezroczyste T-shirty, bluzy dresowe, zniekształcone bluzy z kapturem, bieliznę i wiatrówki. Dodany przeze mnie pentagram reprezentuje głos przeciwko moralistycznej bigoterii i nietolerancji, które zawsze były na pierwszym miejscu w mojej marce”.
Kolekcja obejmuje bluzy, T-shirty, kamizelki z siateczki, szorty, bieliznę i odzież wierzchnią, a także specjalne logo Rick Owens x Champion i pojawia się w monochromatycznej palecie neutralnych kolorów, przeplatanych sezonowymi ciemnymi odcieniami czerwieni.