MODA, SHOPPING ONLINE, STYL ŻYCIA
Brytyjski urząd wycofuje reklamę z Carą Delevingne. „Nie spełnia standardów” [SONDA]
20.04.2017 Redakcja Fashion Magazine
Kontrowersje Advertising Standards Authority, brytyjskiego urzędu zajmującego się monitoringiem reklam, wzbudziła reklama Rimmel z udziałem Cary, gdzie modelka reklamuje mascarę. Zdaniem urzędników reklama „nie spełnia standardów” brytyjskiego prawa, ponieważ „wprowadza w błąd”. ASA kwestionuje jej wiarygodność wnosząc, że w wideo nie są pokazane prawdziwe, a doczepione rzęsy Delevingne. Tym samym wydano dekret, w ramach którego reklama „nie może ukazywać się w obecnym kształcie” i musi być natychmiastowo wycofana.
Rimmel w specjalnym oświadczeniu cytowanym przez „The Guardian” możemy przeczytać, że marka nie poczuwa się do winy, ponieważ „film został poddany obróbce graficznej, lecz cały czas wiernie pokazywał produkt”. Firma kosmetyczna wyraziła swoje ubolewanie decyzją ASA, jednak nie zamierza tworzyć nowego wideo skierowanego specjalnie na rynek brytyjski.
Obejrzyjcie sami tę reklamę i zdecydujcie, kto ma rację w tym sporze.
[poll id=”181″]