MODA

Bottega Veneta – moda i sztuka w jednym albumie

13.10.2015 Redakcja Fashion Magazine

Bottega Veneta – moda i sztuka w jednym albumie

Maier znany jest przede wszystkim z doboru najlepszych nazwisk w dziedzinie fotografii i stylizacji do produkcji sesji zdjęciowych oraz lookbooków. Od czas dołączenia do Gucci Group oraz objęcia sterów nad marką współpracował z ponad 25 fotografami takimi jak Annie Leibovitz, Peter Lindbergh, Steven Meisel, Nick Knight, Nan Goldin oraz Ralph Gibson.

Projektant zebrał wszystkie materiały towarzyszące sesjom, szczególnie te pozakulisowe, pochodzące aż z siedmiu sezonów. To posłużyło za materiał do stworzenia 656 stronicowej książki „Bottega Veneta: Art of Collaboration”, która będzie miała premierę w środę 14 października. „Początkowo nie planowałem wydawać książki, ale zawsze skrupulatnie dokumentuję każdą sesję, ponieważ zdaje sobie sprawę z trudności zgromadzenia tylu utalentowanych osób w jednym miejscu” – tak Maier wypowiedział się o swoim projekcie. Projektant dodaje, że w pierwszych latach pracy skupiał się przede wszystkim na rzemiośle marki, jednak wszystko zmieniło się gdy poznał Philipa-Lorca diCorcia, który sfotografował sesję na sezon wiosna-lato 2005 we flagowym butiku marki w Nowym Jorku. Wtedy Maier pomyślał, że to czas na zupełnie inną komunikację marki i projekty o charakterze artystycznym.

Alex Prager, który fotografował w Miami sesję do kampanii na wiosnę-lato 2011, zdradził, że „Tomas podejmuje decyzję o współpracy z daną osobą na podstawie jej dokonań i wizji artystycznej. Ma konkretne cele, które chce zrealizować właśnie z pomocą tej osoby, a kiedy już jej zaufa, daje ogromny kredyt zaufania oraz komfort pracy”.

Maier jest znany z charakterystycznych planów zdjęciowych. Są to wille w Los Angeles: w Beverly Hills lub w Bel-Air, takie jak Stillman House, zaprojektowany przez Richarda Neutra, którego właścicielem był Vidal Sassoon.

Jeśli macie ochotę zapoznać się z twórczością Tomasa Maiera, który uratował Bottegę Venetę od bankructwa i przywrócił ją do panteonu włoskich marek luksusowych, koniecznie zamówcie tę publikację w wydawnictwie Rizolli. Książkę można już nabyć na polskiej stronie Kraina Książek a jej koszt wynosi 550 zł. Jest to doskonała okazja dla fanów mody, aby przypomnieć sobie jak rozwijała się marka na przestrzeni lat. To też hołd dla twórczości i kreatywności wielu utalentowanych osób, które zgromadziły się w jednym miejscu, aby wyrazić uznanie dla piękna.