MODA

Bienkovska odkrywa nową kolekcję unisex „Morpho”– połączenie sztuki, mody i rodzinnej tradycji

26.09.2024 FASHIONPOST

Bienkovska odkrywa nową kolekcję unisex „Morpho”– połączenie sztuki, mody i rodzinnej tradycji

19 września 2024 r. w warszawskiej galerii sztuki Aspekty odbyła się premierowa prezentacja kolekcji unisex polskiej marki Bienkovska. Twórczyni, Milena Bieńkowska, zaprezentowała kolekcję „Morpho”, która zaciera granice między modą męską a damską

Kolekcja „Morpho” – kiedy moda spotyka sztukę
“Morpho” to pierwsza w 9-letniej historii marki kolekcja unisex. Autorka połączyła w niej klasyczne jesienne barwy, subtelne formy i unisexowe kroje, które odważnie przekraczają granice tradycyjnego podziału na modę damską i męską. W skład kolekcji wchodzą między innymi golfy i kardigany z certyfikowanej bawełny w odcieniach beżu, czerni i śliwki, miękkie i ciepłe swetry z wełny boucle oraz spodnie z portugalskiej wełny merynosów w kolorach ziemi. Wyjątkowym elementem kolekcji są projekty inspirowane obrazami Bartka Stypki, które pojawiają się na t-shirtach, torbach i jedwabnych szalach. To doskonałe połączenie mody ze sztuką, podkreślające artystyczny wymiar kolekcji. Bartłomiej Stypka, artysta wizualny, od lat związany z przestrzenią miejską i sztuką uliczną, wprowadza do kolekcji unikalne motywy, odzwierciedlające jego fascynację relacją między kulturą a naturą. Jego prace można było podziwiać nie tylko w formie nadruków na odzieży, ale również w postaci instalacji, która stanowiła tło dla premierowego pokazu kolekcji

Bienkovska – historia lokalnej, rodzinnej marki
Marka Bienkovska wyrasta z głębokiej, rodzinnej tradycji rzemiosła i produkcji dzianin. Milena Bieńkowska, w swoich projektach kontynuuje dzieło rodziców, którzy od 1989 roku tworzą dzianiny wysokiej jakości. Produkcja odbywa się w rodzinnej manufakturze w Polsce, gdzie od pokoleń pracują mistrzynie rzemiosła. Lokalność i jakość to fundamenty marki Bienkovska – autorka kolekcji korzysta wyłącznie z polskich i europejskich tkanin i przędz. Milena Bieńkowska czerpie z dziedzictwa, łącząc tradycję z nowoczesnym podejściem do mody. Marka, która narodziła się z miłości do dzianiny i rzemiosła, dziś oferuje coś więcej niż ubrania – to filozofia „slow fashion”, zakładająca odpowiedzialną produkcję, szacunek do pracy ludzkich rąk i ponadczasowe piękno. „Subtelnie, świadomie, kobieco” – to hasło, które towarzyszy kreatorce w tworzeniu każdej kolekcji. W swoich projektach inspiruje dojrzałe kobiety, by celebrowały swoją świadomość, kobiecość i siłę, a także promuje ideę, że piękno i wartość nie znają granic wiekowych. Kampania promująca kolekcję „Morpho” to również współpraca z Marcelem Opalińskim, aktorem teatralnym i telewizyjnym. Absolwent Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie, z pasją łączy swoją miłość do kina, teatru i sztuk wizualnych, co idealnie wpisuje się w filozofię marki Bienkovska, której twórczyni stawia na twórczą wolność i brak ograniczeń. Kampania została zrealizowana przez fotografkę Elę Bednarek, a za video odpowiada Bednarek Crew