URODA

Beauty is not copy-paste; konferencja i wyjątkowa komunikacja kliniki piękna

05.03.2024 FASHIONPOST

Beauty is not copy-paste; konferencja i wyjątkowa komunikacja kliniki piękna

Czy piękno, w swojej najczystszej formie, można zdefiniować? Co stanowi o pięknie człowieka: perfekcyjna symetria, idealne rysy twarzy, a może autentyczność i prawda? Czy piękno to copy-paste? Smart Aging Clinic konsekwentnie kreuje nową definicję piękna

Klinika Smart Aging Clinic konsekwentnie pragnie zmienić to, jak postrzegamy piękno. Swoją misję marka przedstawiła podczas wyjątkowego panelu towarzyszącego aktualnej kampanii kliniki „Beauty is not copy-paste”. Spotkanie, zorganizowane przez Klaudię Witczak, założycielkę Smart Aging Clinic i propagatorkę idei #unbotoxed, które miało miejsce w restauracji Concept 13, zgromadziło znane osobistości oraz ekspertów z różnych dziedzin, wskazując na konieczność zmian w podejściu do piękna i kobiecego poczucia własnej wartości.

Panelistki – aktorka Olga Bołądź, Joanna Heidtman socjolożka i psycholożka, Marta Dyks – modelka i Klaudia Witczak – inicjatorka wydarzenia, a także Anna Jurgaś, prowadząca dyskusję, dzieliły się swoimi doświadczeniami i poglądami na temat prawdziwego piękna oraz jego roli w kulturze i społeczeństwie. Dyskusja koncentrowała się wokół kultywowanych przez markę fundamentów poczucia własnej wartości takich jak tożsamość, autonomia czy autentyczność, a także na presji bycia piękną, jaką odczuwają dziś młode kobiety.

Klaudia Witczak, założycielka Smart Aging Clinic, podkreślała: „Stworzyłam tę markę z troski o wszystkie kobiety, zwłaszcza te bardzo młode, które często z poczucia wstydu i bycia niewystarczającą, pozwalają innym przekraczać swoje granice po to, by zasłużyć na czyjaś akceptację czy przynależeć do grupy. Mam nadzieję, że inicjatywy takie jak ta, ale też i seria podcastów „Rozmowy bez gorsetu”, które stworzyłam wspólnie z Joanną Heidtman, staną się bezpieczną przestrzenią do rozmów o fundamentach kobiecego poczucia własnej wartości i sprawią, że w miejsce poczucia bycia nieadekwatną pojawi się życzliwość do samej siebie”.

Wydarzeniu „Beauty is not copy-paste” towarzyszyła wystawa zdjęć do aktualnej kampanii Smart Aging Clinic autorstwa fotografa Piotra Stokłosy,pod tym samym tytułem, upatrująca kobiece piękno w różnorodności i nieszablonowości.

Niestety dane statystyczne nie pozostawiają złudzeń, a fakty, iż współczesna medycyna estetyczna wywiera presję na coraz młodsze pokolenia mówią same za siebie. Jak wynika z raportu Laboratoires Vivacy Polska, aż 23% kobiet korzystających z zabiegów medycyny estetycznej, to osoby w wieku 18-30 lat, a zabiegi z wykorzystaniem toksyny botulinowej (potocznie – botoks), to aż 92% wszystkich wykonywanych zabiegów.