Kolor, który kojarzy się z Barbie, czyli charakterystyczny odcień różu, dobrze komponuje się również z modowym uniwersum stworzonym przez Balmain.
Olivier Rousteing, który od ponad 10 lat jest dyrektorem kreatywnym domu mody, często w swoich kolekcjach wykorzystuje różowe odcienie. W latach 50. i 60. róż kochał także założyciel domu mody Pierre Balmain, który słynął ze wspaniałych strojów wieczorowych i modnych sukienek.
Rousteing i zespół kreatywny Balmain zadbali o to, aby nowa limitowana kolekcja Balmain x Barbie zachowała styl domu mody, ale także odzwierciedlała zabawny świat Barbie. Współpraca wydaje się otwierać nowy rozdział, w którym spotykają się zabawki i moda. Kolekcja powstała we współpracy z producentem zabawek Mattel, który wcześniej opracował wspólne projekty z innymi domami mody, takimi jak Gucci i Coach.
Według Rousteinga, kolekcja Balmain x Barbie odzwierciedla obecny francuski styl, a jej design opiera się na najnowszych kolekcjach Balmain, inspirowanych współczesną paryską modą uliczną.
„Bardzo się cieszę, że większość produktów z tej kolekcji to produkty unisex i mogą być noszone zarówno przez kobiety, jak i mężczyzn. We współczesnym świecie nie powinniśmy wciskać się w ramy płci, bo Barbie niesie także przesłanie wolności i autoekspresji, co naprawdę inspiruje nas do zapominania o stereotypach”, powiedział dyrektor kreatywny Balmain.
„Bardzo się cieszę, że większość produktów z tej kolekcji to produkty unisex i mogą być noszone zarówno przez kobiety, jak i mężczyzn. We współczesnym świecie nie powinniśmy wciskać się w ramy płci, bo Barbie niesie także przesłanie wolności i autoekspresji, co naprawdę inspiruje nas do zapominania o stereotypach”, powiedział dyrektor kreatywny Balmain.
Kolekcja Balmain x Barbie ukaże się 13 stycznia, łącząc świat fizyczny i wirtualny, dzięki czemu niektóre produkty z kolekcji będą dostępne w niecodzienny sposób. 11 stycznia odbędzie się aukcja NFT, podczas której zainteresowani będą mogli kupić trzy awatary Barbie stworzone przez studio projektowe FORGET ME NOT GMBH. Te awatary będą nosić kolekcję Balmain x Barbie, a ci, którzy zaoferują najwyższą ofertę, kupią nie tylko awatara, ale także prawdziwy, jedyny w swoim rodzaju model.