MODA

Balenciaga z nowym dyrektorem kreatywnym

07.10.2015 Redakcja Fashion Magazine

Balenciaga z nowym dyrektorem kreatywnym

Pokaz na wiosnę-lato 2016 zakończył trzyletnią przygodę Alexandra Wanga z legendarnym francuskim domem mody. Niecierpliwość wszystkich zastanawiających się, kto zastąpi Amerykanina stopniowo rosła już jednak od kilku miesięcy, kiedy to spółka Kering poinformowała, że nie przedłuży kontraktu z projektantem. Dziś już wiadomo, że nowym dyrektorem kreatywnym domu mody Balenciaga został Demna Gvasalia – 34-letni pochodzący z Gruzji projektant oraz założyciel jednej z najgorętszych marek ostatnich miesięcy, Vetements.

Odkąd spółka Kering poinformowała, że kolekcja na wiosnę-lato 2016 będzie ostatnią kolekcją Wanga na stanowisku dyrektora kreatywnego, zapowiadała, że tym razem, idąc niejako w ślady Gucci, postawi na kogoś mniej znanego. Faktycznie, nazwisko Demny Gvasalii osobom spoza branży mówi niewiele. Projektant jest już jednak doskonale znany w świecie mody, a założona przez niego marka Vetements, która zadebiutowała w lutym tego roku, jest absolutnie na ustach wszystkich mniej lub bardziej związanych z branżą.

Mimo że Gvasalia, podobnie jak jego poprzednik, nie ma doświadczenia w kreowaniu haute couture, nie oznacza, że jest ubogi w doświadczenie. Wręcz przeciwnie, zajmował  do tej pory wysokie stanowiska w dwóch prestiżowych domach mody. Od 2009 do 2013 odpowiadał za główne kolekcje damskie w Maison Martin Margiela, a w latach 2013-2015 pracował jako senior designer w domu mody Louis Vuitton.

W oficjalnym oświadczeniu, Isabelle Guichot, prezes i CEO domu mody Balenciaga stwierdziła: „Gvasalia, ze swoim technicznym majstersztykiem i wiedzą połączonym z innowacyjnym i niezwykle przemyślanym podejściem, szybko stał się idealnym kandydatem na stanowisko nowego dyrektora kreatywnego”. Gvasalia z nową kolekcją zadebiutuje w lutym, podczas tygodnia mody ready-to-wear jesień-zima 2015/16. Czyżby słynący z tradycji couture dom mody czekał zupełnie nowy rozdział? Wszystko na to wskazuje.