To naprawdę świetna seria zdjęć. Kate Moss robiąca zakupy czy piorąca w bikini i szpilkach to dowcipne podsumowanie miejsca modelki w społecznej wyobraźni. Za obiektywem stał współpracujący głównie z „Vogue’iem” Arthur Elgort. Proste, klasyczne portrety Twiggy oraz Anouk Aimée autorstwa bohatera „Prawdziwego Madmana”, Berta Sterna, to czysta klasyka. Surrealistyczne prace Erwina Blumenfelda są refleksem fascynacji fotografa formą, kształtem i sposobem, w jaki ubranie układa się na ludzkim ciele. Fotografia Frances McLaughlin-Gill (fotografka „Vogue’a) pt. „Helena’s Apartment” przypomina natomiast kadr z filmu kostiumowego. Modelka nawiązuje kontakt wzrokowy z widzem, a jej myślące spojrzenie wygląda niemal na grę aktorską. Pracujący dla Condé Nast Publications John Rawlings świetnie bawi się demonicznym, propagandowym plakatem z Wujem Samem („I want you for U.S. Army). Modelka stoi w cieniu męskości jako elegancki przedmiot pożądania. Można by jeszcze długo analizować poszczególne arcydzieła fotografii modowej, bo naprawdę jest na co popatrzeć. Osoby, których nie ma w Londynie, zachęcamy do obejrzenia galerii na stronie internetowej Lumas.
Helena`s Apartment © Frances McLaughlin-Gill, Conde Nast Collection, www.lumas.com
Kate Shopping © Arthur Elgort, VOGUE Archive Collection, www.lumas.com
Anouk Aimée © Bert Stern, VOGUE Archive Collection, www.lumas.com
„Masterpieces of Fashion Photography”, 25-29 Marca, Lumas, 57 South Molton Street, Londyn, W1K 5SJ