Angelina Jolie chce uruchomić nowy rodzaj marki modowej, która będzie skoncentrowana wyłącznie na kliencie. Multi-hyphenate ogłosiła, że wskakuje do świata mody z myślą o integracji dzięki swojemu nowemu przedsięwzięciu biznesowemu, Atelier Jolie.
Atelier Jolie jest opisywane jako współczesny dom mody, który pozwala konsumentom być projektantami. Konsumenci są zapraszani przez dom do współpracy z krawcami, wzornikami, a także rzemieślnikami w celu stworzenia jedynych w swoim rodzaju kreacji. Marka ma nadzieję kontynuować walkę o demokratyzację mody, stając się bardziej „kreatywnym kolektywem” niż czymkolwiek innym. We własnym poście na Instagramie, w którym ogłasza swoje nowe przedsięwzięcie, wyjaśnia ideę stojącą za marką: „Będziemy używać wyłącznie wyselekcjonowanych, wysokiej jakości materiałów vintage i martwych zapasów. Będziesz mógł naprawić lub poddać recyklingowi część garderoby, którą chcesz ożywić, udoskonalić dopasowanie, tchnąć nowe życie w to, co można było wyrzucić, i stworzyć wysokiej jakości pamiątkowe ubrania o osobistym znaczeniu”.
Jedno jest pewne: Jolie ma nadzieję na zbudowanie społeczności wokół swojego atelier: „Jestem bardziej artystką niż bizneswoman… Wytrzymaj ze mną. Mam nadzieję, że rozwinę to razem z tobą”. Jolie ma nadzieję wykorzystać swoją platformę do zwracania uwagi na talenty w społeczności i współpracować z rzemieślnikami i twórcami na całym świecie, „aby pomóc dzielić się bogactwem ich dziedzictwa kulturowego i wspierać rozwój ich własnych firm”. Dodaje, że wraz z Atelier Jolie „buduje miejsce dla kreatywnych ludzi do współpracy z wykwalifikowaną i zróżnicowaną rodziną ekspertów krawieckich, wzorników i rzemieślników z całego świata”.
Jolie przez lata odcisnęła swoje piętno w świecie mody. Aktywistka, humanitarystka, filmowiec i matka często pojawia się na czerwonych dywanach w najwspanialszych sukniach od Versace po Ralpha Laurena, Elie Saaba, Valentino, Louisa Vuittona i nie tylko.