Początek marki biżuteryjnej sięga aż 1891 roku, w którym Daniel Swarovski, prowadzony wizją diamentów dostępnych dla każdego, stworzył innowacyjną, elektryczną maszynę do cięcia kryształów i tym samym wprowadził przemysł biżuteryjny w nową erę. Jednak Swarovski to nie tylko biżuteria. W XX wieku marka stała się integralną częścią świata mody haute couture, a kamienie austriackiego giganta były używane do wykończeń kreacji takich domów mody jak Dior, Chanel, Prada czy Alexander McQueen. Swarovski na swoim koncie ma również współpracę z takimi artystami jak Michael Jackson, Madonna czy Taylor Swift oraz światowej sławy architektami – Zahą Hadid, Ronem Aradem czy Yves Béharem. Legendarny biżuteryjny brand zapisał się na kartach historii jako marka luksusowa, oferująca kryształy najwyższej jakości, a nazwisko założyciela stało się synonimem ekskluzywności oraz bogactwa.
Bogata historia marki została opisana przez Deborahę Landis, projektantkę kostiumów teatralnych i filmowych, oraz Vivienne Becker – redaktor amerykańskiej strony „Financial Times’ How to Spend It” . Przedsłowie do książki napisała sama Nadja Swarovski – praprawnuczka założyciela. W albumie odnajdziemy wiele do tej pory niepublikowanych, archiwalnych i współczesnych fotografii.
Książka niebawem będzie dostępna na stronie swarovski.com a jej koszt szacuje się na około 320 złotych. Już nie możemy się doczekać!