Steve McCurry doskonale wie, jak uchwycić dzikość natury i prawdziwe oblicze portretowanych osób. Zaczynał jako fotoreporter wojenny w Afganistanie, potem w Iraku, na Filipinach czy w Kambodży, a jego zdjęcia regularnie pojawiają się na łamach magazynu „National Geographic”. To właśnie McCurry jest autorem jednego z najsłynniejszych zdjęć XX wieku – portretu afgańskiej dziewczynki o przenikliwych zielonych oczach z 1985 roku.
Nie dziwi więc fakt, że dyrektorzy kreatywni Valentino, Maria Grazia Chiuri i Pierpaolo Piccioli, chcąc nadać swojej etno kolekcji rysy autentyczności, zaproponowali Steve’owi McCurry współpracę przy stworzeniu najnowszej kampanii wiosna-lato 2016. Cała akcja rozgrywa się w masajskiej wiosce w Kenii, a pozują tam nowe odkrycia w modelingu: Alice Metza, Cameron Traiber, Greta Varlese, Kirin Dejonckheere i Tami Williams. Nie zabrakło również rdzennej ludności, a niektóre ze zdjęć do złudzenia przypominają te z portfolio McCurry’ego dla „National Geographic”.
Z Masajami kampanię robiła w latach 90. także firma Nike, ale nie była to fortunna współpraca. Całkiem niedawno okazało się, że jeden z członków plemienia, mówiący w języku Maa wcale nie chwalił się przed kamerą nową parą Nike do biegania i nie mówił „Just do it”, wręcz przeciwnie, twierdził, że są niewygodne i dostał za mały rozmiar.
Valentino jednak filmu reklamowego nie nakręciło. Zdjęcia za to zachwycają. Nie tylko fanów mody.