Czego tam nie będzie! Akcesoria, ilustracje, fotografie modowe i, co nas najbardziej interesuje, moda sama w sobie. Na zorganizowanym przez Polski Instytut w Paryżu Polish Fashion Now swoje osiągnięcia zaprezentują ciekawi młodzi projektanci. W sekcji projektantów mody znaleźli się Anna Pitchouguina, Jakub Bartnik (Jacob Birge Vision), Joanna Startek, Kasia Skórzyńska i Julia Skórzyńska-Ślusarek (Kaaskas), Sophie Kula i Sylwia Rochala. Uczestników wyłonili członkowie Kapituły ( m.in. Marie-Christiane Marek, Robin Meason, Marcin Kokowski, Piotr Stoklosa i Tomek Sadurski).
Anna Pitchouguina tak opisuje swoją kolekcję: „Jesień-zima 15/16 oparta jest na tkaninach takich jak włoskie wełny, len, gruby żakard i delikatna srebrna tkanina z lurexem. Tkaniny i tekstury to główne inspiracje kolekcji, ozdobionej haftowanymi rysunkami dłoni i delikatnymi detalami.”
Pitchouguina jesień-zima 15/16
Pitchouguina jesień-zima 15/16
Projektantów łączy pasja, zdecydowane wykorzystywanie kolorów i printów, a także chęć tworzenia własnego stylu. Duch polskiej mody określa się jako pomost między zabawą stylem a intelektualnym podejściem do projektowania. Ubrania charakteryzują się zamiłowaniem do kultury miejskiej, dynamiką, wyczuciem nowoczesności oraz dogłębną znajomością sztuki krawieckiej. Prace polskich projektantów odnoszą się do rodzimej historii i tradycji, są wolne od naśladownictwa, za to bardzo oryginalne. Mają szansę zaistnieć w świecie jako coś unikatowego.
Lookbook: Joanna Startek
Polish Fashion Now to również pokaz umiejętności ilustratorów, fotografów i twórców akcesoriów. Jeden z organizatorów i ambasadorów przedsięwzięcia, Marcin Kokowski, tak tłumaczy szerokie spectrum artystów: „Od samego początku założyliśmy, ze chcielibyśmy przedstawić nową polską scenę modową w szerszym tego słowa znaczeniu, uwzględniając ilustratorów i fotografów. Zdjęcia i ilustracje mody są świetnym uzupełnieniem kolekcji ubrań i akcesoriów. Co więcej, Polska od dziesięcioleci cieszy się międzynarodowym uznaniem w dziedzinie choćby rysunku (zwłaszcza plakatu) i tym bardziej warto jest zaprezentować więcej niż kolekcje mody. Rezultatem jest, mamy nadzieję, dosyć szeroki pejzaż polskiej mody.”
ilustracje: Ada Bucholc