MODA

Co robią Polacy na Paris Fashion Week?

03.03.2015 Redakcja Fashion Magazine

Co robią Polacy na Paris Fashion Week?

Czego tam nie będzie! Akcesoria, ilustracje, fotografie modowe i, co nas najbardziej interesuje, moda sama w sobie. Na zorganizowanym przez Polski Instytut w Paryżu Polish Fashion Now swoje osiągnięcia zaprezentują ciekawi młodzi projektanci. W sekcji projektantów mody znaleźli się Anna Pitchouguina, Jakub Bartnik (Jacob Birge Vision), Joanna Startek, Kasia Skórzyńska i Julia Skórzyńska-Ślusarek (Kaaskas), Sophie Kula i Sylwia Rochala. Uczestników wyłonili członkowie Kapituły ( m.in. Marie-Christiane Marek, Robin Meason, Marcin Kokowski, Piotr Stoklosa i Tomek Sadurski).

Anna Pitchouguina tak opisuje swoją kolekcję: „Jesień-zima 15/16 oparta jest na tkaninach takich jak włoskie wełny, len, gruby żakard i delikatna srebrna tkanina z lurexem. Tkaniny i tekstury to główne inspiracje kolekcji, ozdobionej haftowanymi rysunkami dłoni i delikatnymi detalami.”

Pitchouguina jesień-zima 15/16

Pitchouguina jesień-zima 15/16

Projektantów łączy pasja, zdecydowane wykorzystywanie kolorów i printów, a także chęć tworzenia własnego stylu. Duch polskiej mody określa się jako pomost między zabawą stylem a intelektualnym podejściem do projektowania. Ubrania charakteryzują się zamiłowaniem do kultury miejskiej, dynamiką, wyczuciem nowoczesności oraz dogłębną znajomością sztuki krawieckiej. Prace polskich projektantów odnoszą się do rodzimej historii i tradycji, są wolne od naśladownictwa, za to bardzo oryginalne. Mają szansę zaistnieć w świecie jako coś unikatowego.

Lookbook: Joanna Startek

Polish Fashion Now to również pokaz umiejętności ilustratorów, fotografów i twórców akcesoriów. Jeden z organizatorów i ambasadorów przedsięwzięcia, Marcin Kokowski, tak tłumaczy szerokie spectrum artystów: „Od samego początku założyliśmy, ze chcielibyśmy przedstawić nową polską scenę modową w szerszym tego słowa znaczeniu, uwzględniając ilustratorów i fotografów. Zdjęcia i ilustracje mody są świetnym uzupełnieniem kolekcji ubrań i akcesoriów. Co więcej, Polska od dziesięcioleci cieszy się międzynarodowym uznaniem w dziedzinie choćby rysunku (zwłaszcza plakatu) i tym bardziej warto jest zaprezentować więcej niż kolekcje mody. Rezultatem jest, mamy nadzieję, dosyć szeroki pejzaż polskiej mody.”

ilustracje: Ada Bucholc