Stuart Wietzman był uwielbiany przez klientki za świetnie wyważone szpilki, sandałki maksymalnie odsłaniające stopę oraz długie zamszowe kozaki. Do jego fanek należą Księżna Kate, Blake Lively, Alessandra Ambrosio oraz Jennifer Lopez. Jego projekty cieszyły się sporym powodzeniem n czerwonych dywanach, a także w… korporacjach. W czarno-białych kampaniach marki występowały top modelki takie jak Kate Moss, Gisele Bundchen, Gigi Hadid, Joan Smalls oraz Lily Aldridge. Bardzo często pozowały przed obiektywem nago, prezentując jedynie seksowne szpilki lub kozaki. Czy odejście Stuarta Wietzmana ze stanowiska CEO, związanego z zarządzaniem marką, oraz dyrektora kreatywnego, ściśle przypisanego projektowaniu, od teraz zmieni oblicze marki?
Gisele Bundchen w ikonicznych kozakach marki
Przypuszczamy, ze jest to bardzo dobrze przemyślana decyzja Wietzmana oraz krok, do której przygotowywał się od dawna. Świadczą o tym następujące fakty. Na początku 2015 roku projektant sprzedał swoją autorską markę innej silniejszej – Coach nabył większościowy pakiet udziałów za cenę 574 milionów dolarów W wyniku tej transakcji już dziś wiemy, że nowym szefem marki będzie Giovanni Morelli, który tuż przed zzaakceptowaniem oferty projektował luksusowe akcesoria dla koncernu LVMH posiadającego Loewe. Jeszcze wcześniej zdobywał doswiadczenie w markach takich jak Prada, Marc Jacobs, Chloé oraz Burberry.
Z oświadczenia prasowego wyczytaliśmy, że marka wierzy, że „w osobie Giovanniego znalazła dyrektora kreatywnego, który będzie w stanie kontynuować i umacniać DNA marki, a jednocześnie wprowadzi do niej nową, kreatywną wizję”. Giovanni Morelli znany jest w branży z dobrych pomysłów, które pokazują nie tylko jego rzemiosło, ale także dbałość o szczegóły, nowoczesną wrażliwość oraz niejednokrotnie przekraczanie utartych schematów.
Stuart Wietzman w otoczeniu swoich projektów
Sam Stuart Wietzman mimo ogłoszonego odejścia, zostanie Przewodniczącym Zarządu i w zaciszu swojego gabinetu będzie wspierał firmę we wszystkich jej działaniach. Ten nowy model biznesowy może zaowocować sporymi zmianami w marce z 25-letnim doświadczeniem na rynku. Obserwując inne owoce rebrandingu na rynku, już nie możemy się doczekać zmian, których efekty zobaczymy już w maju 2017 roku.