Choć ten zespół największe sukcesy odnosił w latach 80. i 90., to wciąż pozostaje jedną z najbardziej popularnych grup heavy metalowych. Metallica zawsze kojarzyła się z grungem, długimi włosami, czarnymi t-shirtami, skórzanymi spodniami, a więc wszystkim, co definiowało zespoły rockowe sprzed kilku dekad. Czasy się jednak zmieniają, a panowie rockowcy postanowili wpłynąć na głębokie wody świata high fashion.
Pomysłodawcą tej współpracy jest Justin O’Shea, guru street style, który od niedawna jest też dyrektorem kreatywnym we włoskiej marce Brioni. Chciał, by nowa kampania wyrażała męskość w jej klasycznym wydaniu, a co pasuje do niej bardziej niż starzy rockowcy? No właśnie.
#Brioni unveils the first advertising campaign under the creative direction of @justinoshea featuring Rock & Roll Hall of Fame Inductees @metallica Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika Brioni (@brioni_official)
Brioni na potrzeby nowej odsłony zmieniło czcionkę swojego logo. Gotyckie litery idealnie pasują do stylistycznego powrotu do lat 80. Zdjęcia w sposób oczywisty nawiązują do innego kultowego zespołu tamtych lat – Queen i okładki „Bohemian Rhapsody”. Finalne efekty transformacji Brioni poznamy podczas Paris Couture Fashion Week, który rozpoczyna się 4. lipca. Pytanie brzmi: czy będzie to odgrzewany kotlet czy może świeże spojrzenie na tamten okres? Zobaczymy!