brak kategorii

Zmiany w Mulberry

27.11.2014 Redakcja Fashion Magazine

Kiedy w czerwcu 2013 roku Emma Hill zrezygnowała z funkcji dyrektor kreatywnej marki Mulberry, akcje firmy gwałtownie spadły, bo – jak podkreślali krytycy – to właśnie Hill sprawiła, że brytyjska marka stała się poważnym graczem na światowym rynku mody. To ona wymyśliła choćby słynne torby sygnowane nazwiskami gwiazd: „Alexa Chung” i „Del Rey”. Dość powiedzieć, że w pierwszych latach jej pracy torby od Mulberry kosztowały około 600 funtów, a kiedy odchodziła – 1500.

Nie było łatwo znaleźć następcę. Na ogłoszenie nazwiska nowego dyrektora kreatywnego czekaliśmy prawie 1,5 roku! Wreszcie wiadomo – od lipca 2015 roku będzie nim Johnny Coca. Pochodzi z Sewilli, studiował w Ecole des Beaux-Arts w Paryżu, a teraz uczy też studentów w londyńskim Central St. Martins College. Doskonalił swoje rzemiosło u Bally i Louis Vuitton, po czym został głównym projektantem akcesoriów marki Celine.

„Władający czterema językami Coca to skarb dla brytyjskiej marki”, mówi Godfrey Davis, dyrektor generalny Mulberry. Wprawdzie to akcesoria są znakiem rozpoznawczym Mulberry, ale marka pokazuje też co sezon kolekcje ready-to-wear od 2009 roku. Kolekcji wybiegowych Coca nigdy nie projektował. Czy sprawdzi się w tej roli? „Johnny ma duże doświadczenie w międzynarodowej modzie i luksusie, co pomoże nam stworzyć nową energię i innowacje w marce Mulberry”, Godfrey Davis najwyraźniej wierzy w powodzenie.

Nie możemy doczekać się lata!