MODA

Bluebirds & Co. – „smart fashion” z polską metką

18.04.2016 Justyna Majka

Bluebirds & Co. – „smart fashion” z polską metką

Marka Bluebirds & Co. powstała w 2013 r. na bazie własnej szwalni. Początkowo działała jako firma rodzinna – stworzyły ją Małgorzata Gerlach – krawcowa z wieloletnim doświadczeniem (szyjąca przez wiele lat dla polskich marek) i Katarzyna Gerlach-Dymnicka – prawniczka zajmująca się własnością intelektualną. Nazwa „niebieskie ptaki” wzięła się od chęci podkreślenia wolności wyboru, a Co. miało uwypuklić tradycję szycia, rzemiosło wyniesione z domu rodzinnego założycielek.

Logo marki 

Już rok później marka została doceniona przez jury konkursu „Pomysł na firmę” organizowany przez Raiffeisen Polbank i Agorę, w którym wygrała główną nagrodę. Wtedy też do zespołu dołączyli współzałożyciele Prowly, dzięki czemu firma zyskała wsparcie osób mających doświadczenie w PR oraz nowych technologiach. To zaowocowało solidnym przygotowanie strony internetowej, której główną siłą napędową był kreator ubrań. Każdy z użytkowników, dzięki temu został swoim własnym prywatnym projektantem.

Założycielki Bluebirds & Co.

Bluebirds & Co. to prawdopodobnie pierwsza marka w Polsce oferująca możliwość samodzielnego projektowania ubioru, począwszy od wyboru kolorystyki ubrań, aż po krój i wykończenie. Często jednak zdarza się tak, że klienci kupują gotowe propozycje marki bez żadnych modyfikacji. Ostatnio marka wprowadziła nowe, zaawansowane techniki szycia, które pozwalają na zastosowanie ruchomych i kompatybilnych elementów odzieży, które można układać w całość niczym klocki Lego. Największą popularnością cieszy się modułowa sukienka, która po odsunięciu dołu staje się t-shirtem. Kasia stale pracuje nad rozbudową oferty oraz nieustannie udoskonala kreator online, tak, aby zakupy były coraz większą przyjemnością.

Sukienka modułowa

Choć to dzianinowe, ale wysokiej jakości ubrania na co dzień, Kasia stara się stopniowo przekonywać klientki do szlachetnego jedwabiu, wełny, lnu oraz koronek. Chce promować prostotę oraz świadome budowanie garderoby, którą powinna posiadać każda kobieta. Dlatego jej marka promuje ideologię „smart fashion”, czyli kupowania mniejszej ilości ubrań, ale takich, które są dopasowane do indywidualnych potrzeb klientki, a jakość pozwoli na przetrwanie wielu sezonów. „Jest to nasza przewaga nad sieciówkami” – przekonuje założycielka Bluebirds & Co.

Strona główna Bluebirds & Co.

Ubrania Bluebirds & Co. szyte są w Polsce z najwyższej jakości dzianin pochodzących od polskich producentów. Firma świadomie stawia na klasyczne i ponadczasowe kroje, których wysoka jakość wpływa na to, że nie farbują, nie zbiegają się i są trwalsze w użytkowaniu. Klientka decyduje jedynie o końcowym kształcie wybranego stroju, zarówno w przypadku spódnic, sukienek jak i bluzek. Marka ma także ambicje, aby zaistnieć na rynkach europejskich, dlatego ich strona internetowa jest prowadzona w języku angielskim.

Odzież Bluebirds & Co. można kupić na stronie markina platformie showroom.pl oraz offline w centrum handlowym Klif w Warszawie. Marka weźmie także udział w targach HUSH Warsaw w Arkadach Kubickiego, które odbędą się w dniach 7 i 8 maja.