1. W tym roku torba z prezentami dla aktorów nominowanych do Oskarów wynosi 232 tysiące dolarów, czyli prawie dwa razy tyle co rok wcześniej.
2. W takiej torbie znajdą się następujące prezenty: ekskluzywny lifting biustu (ok 2 tysiące dolarów), 10-dniowa podróż do Izraela (55 tysięcy dolarów), roczny wynajem dowolnego Audi, (45 tysięcy dolarów) a 15-dniowa wycieczka piesza po Japonii w wersji VIP (54 tysiące dolarów), zabiegi laserowe (5,5 tysiąca dolarów), dyfuzor zapachowy marki Haze (250 dolarów), wibrator Nuelle Fiera (także 250 dolarów) oraz mnóstwo różnych ciekawych gadżetów m. in. spersonalizowane M&M-sy, wódka oraz trening.
Najcenniejsze prezenty z oscarowych toreb
3. Torby reklamowane są hasłem „Oscar dla każdego”.
4. Taka nagroda może stanowić pocieszenie dla tych, którzy nie dostaną statuetki. Wszyscy martwią się, że istnieje wielkie prawdopodobieństwo, że Leonard Di Caprio będzie opłakiwał smutki w towarzystwie długonogiej modelki właśnie w Japonii. Zapewne wykorzysta wszystkie otrzymane gadżety.
5. Jest jeden wielki problem z podarkami – nie akceptuje ich Amerykańska Akademia Filmowa, która sama przestała wręczać jakiekolwiek prezenty w 2006 roku ze względu na problemy z ich rozliczaniem podatkowym.
Oskarowe prezenty
6. Za zabronione prezenty odpowiedzialna jest firma Distinctive Assets z Los Angeles, która przejęła ten biznes bez zgody Akademii.
7. Akademia wystosowała pozew przeciwko Distinctive Assets, ponieważ ich zdaniem firma ta promuje swoje działania używając znaku towarowego Akademii Filmowej naruszając dobre imię akademii.
8. Amerykańska Akademia Filmowa zarzuca Distinctive Assets, że poprzez ich działania impreza traci na świetności, i każdy nominowany bardziej interesuje się paczką niż samą statuetką.
9. Jedyną osobą, jaka kiedykolwiek zrezygnowała z ekskluzywnej paczki jest Sandra Oh, aktorka znana wszystkim z serialu „Chirurdzy”.
Sandra Oh w serialu „Chirurdzy”
10. Nikt nie jest w stanie zmierzyć i ocenić jakie korzyści odnoszą firmy wręczające prezenty aktorom i celebrytą. Zapewne liczą na cenne lokowanie produktu.