„Kampanie reklamowe oraz sesje lookbookowe rządzą się swoimi prawami. Wpadłam na pomysł, aby przełamać utarty schemat fotografowania ekskluzywnej biżuterii i pokazać ją w inny sposób, uroczy i lekko humorystyczny. Powszechnie wiadomo, że pies to najlepszy przyjaciel człowieka, zaś diamenty to najlepsi przyjaciele kobiet. Połączenie tych dwóch światów dało nam bardzo ciekawe, oryginalne efekty, które wywołują uśmiech na twarzach oglądających.”, mówi stojąca za obiektywem Ola Zaborowska.
O tym jak wdzięcznym tematem mogą być zwierzęcy modele, świadczy choćby ich popularność w globalnych kampaniach marek. Niektórzy artyści budują sobie nawet wokół nich całe portfolio. Np. Wiliam Wegman, który jest autorem m.in. kultowej kampanii Max Mara z przepięknym wyżłem w roli głównej gwiazdy. Popularne są też czworonogi znanych projektantów – Neville, bulterier Marca Jacobsa ma oddane grono fanów na Instagramie i okładkę magazynu „Paper” na koncie czy suczka Toast, która wystąpiła w kilku odsłonach marki Karen Walker.
„Do współpracy zaprosiliśmy psiaki, które mają już obycie z aparatami i kamerami. Zadbaliśmy również o to, aby atmosfera na sesji była dla nich jak najbardziej przyjazna.”, komentuje fotografka sesję Artelioni, wyjaśniając tym samym osobom, którym nie podoba się wykorzystywane zwierząt w tego typu projektach, że nie dzieje im się w studio żadna krzywda.
Według badań przeprowadzanych w branży reklamowej, najlepiej produkty sprzedają dzieci i zwierzaki. Zupełnie się tym wynikom nie dziwimy, spójrzcie tylko na te zdjęcia. Nie kupilibyście pierścionków i bransoletek promowanych przez buldożki Louisa i Carlosa?