Guess od kilku lat notuje spadki sprzedaży, nowy projekt może być więc pierwszym krokiem na drodze do odbicia się od dna. Guess Originals, bo tak nazywa się nowa linia amerykańskiej marki, to kolekcja odzieży i dodatków inspirowanych latami 90. Za pomysł odpowiedzialny jest jeden z założycieli marki Paul Marciano. Nowa linia ma docelowo podejmować współpracę ze znanymi osobistościami świata mody, sztuki i show biznesu po to, aby odświeżać elementy z ponad trzydziestoletnich archiwów marki i nadawać im nowoczesną i atrakcyjną dla młodych klientów formę.
Na „pierwszy ogień” poszedł popularny amerykański raper A$AP Rocky, który zamiłowanie do mody bardzo często wyraża chociażby w swoich utworach. Urodzony na nowojorskim Harlemie artysta regularnie ląduje w zestawieniach najlepiej ubranych raperów, współpracował już także z Rafem Simonsem, Pumą, Jeremym Scottem i streetwearową marką Black Scale. Po zapowiedziach, które pojawiły się na jego instagramowym profilu we wrześniu, światło dzienne ujrzała właśnie inspirowana latami 90. kolekcja, jaką zaprojektował dla marki Guess. Denimowa linia to swoisty hołd złożony charakterystycznym dla dekady stylom, obecnym zarówno w ubraniach damskich, jak i męskich.
A$AP Rocky w mokasynach Gucci po pokazie J.W. Anderson jesień-zima 2016
Mamy więc typową dla lat 90. logomanię, oversize’owe dżinsowe kurtki, sprane t-shirty i ogrodniczki. W kolekcji damskiej dominują krótkie szorty z wysokim stanem, dżinsy w stylu vintage oraz głęboko wycięte jednoczęściowe kostiumy kąpielowe. W skład linii dla mężczyzn weszły z kolei między innymi bluzy z kapturem, obszerne t-shirty, ogrodniczki i bawełniane golfy w paski. Wpływ A$APa widoczny jest na projektach także w innej formie – raper przekształcił bowiem tradycyjne logo marki, a na ubraniach możemy podziwiać napis „GUE$$”.
Kolekcja wejdzie do sprzedaży już 15 lutego. Dostępna będzie w wybranych butikach Guess oraz za pośrednictwem strony internetowej marki.