To był zdecydowanie dobry rok w branży mody i w meandrach popkultury. Triumfalnie powróciła Adele, Harper Lee napisała nową książkę, Gucci zmienił kierunek pod dyrekcją Alessandro Michele, a młode polskie modelki zdominowały wybiegi największych domów mody. Zamykamy 2015, podsumowując najważniejsze wydarzenia. Wybierzcie się z nami w tę sentymentalną podróż!
Adele powraca
Po długich czterech latach nieobecności na scenie muzycznej, do gry wróciła brytyjska piosenkarka Adele. I mimo, że jej najnowsza płyta „25" ukazała się zaledwie w listopadzie, to dużo wcześniej swoją premierę miał hitowy singiel „Hello" z teledyskiem w reżyserii Xaviera Dolana. To, plus całkiem nowy, bardziej kobiecy image piosenkarki dało jej okładkę magazynu „Time", pozycję na liście CNN „kobiet, które zmieniły świat w 2015" i wyprzedane na pniu bilety na trasę koncertową. Wy już macie swój bilet na Adele? IRIS
W 2015 swoją premierę miał film biograficzny o 93-letniej Iris Apfel, kobiecie-inspiracji. Od kilki dekad obecna na modowej i wnętrzarskiej scenie Nowego Jorku, dekoratorka i muza projektantów, kolorowy ptak, który udowadnia, że modą może się bawić każdy, niezależnie od wieku. To piękny i arcyciekawy portret ikony, stworzony przez niemalże jej równolatka, reżysera dokumentalistę, 87-letniego Alberta Mayslesa. Współprace Adidasa
Angażowanie do współpracy obuwniczej muzycznych idoli zdecydowanie procentuje u Adidasa. Praca nad Adidas Superstar z Pharellem Williamsem i jej „tęczowe efekty" szybko stały się totalnym hitem sprzedaży. Dokładnie tak jak słynne Yeezy Boots, autorstwa jeszcze słynniejszego Kanyego Westa - w Polsce trzeba było zostać wylosowanym z listy, żeby móc kupić najnowszy model Yeezy 350. To się nazywa przebój! Vetements
Francuska marka streetwearowa z metką 2015, o której mówią wszyscy. Jej założyciel, Demna Gvasalia, został również dyrektorem kreatywnym Balenciagi. Tuż po Alexandrze Wangu. Demna prowadzi Vetements z bratem i grupą przyjaciół, a ich ubrania kochają gwiazdy rapu i inni znani celebryci. Zdecydowanie obserwujemy dalej z ciekawością! Alessandro Michele
Hit 2015 w Gucci. Najpierw odpowiedzialny za akcesoria w Fendi, potem za ten sam dział w Gucci. Obecnie nowy dyrektor kreatywny tego drugiego domu mody, który zmienił o 180 stopni styl marki w jeden sezon. Teraz Gucci to miks baroku, vintage z lat 70. i Orientu. Mieszanka zdecydowanie wybuchowa, a wisienką na torcie w 2015 zostają torebki z logo Gucci, spod ręki Alessandro. Polskie debiuty w modelingu
Ala Sekuła (Gaga Models), Klementyna Dmowska (D'Vision), Alicja Tubilewicz (New Stage Models Warsaw) - te dziewczyny zdecydowanie poradziły sobie w minionym roku. Ala Sekuła prezentowała kolekcje Prada, Fendi, Dries Van Noten, Valentino czy Chanel. Klementynę widzieliśmy m.in. w Kenzo, Acne, pokazie sezonu - Gucci oraz Sonii Rykiel. Alicja Tubilewicz z kolei zabłysła na wybiegach Dior, Valentino, Hermes i wielu innych świetnych marek. Brawo dziewczyny, trzymamy kciuki za bookingi w 2016!
Po długich czterech latach nieobecności na scenie muzycznej, do gry wróciła brytyjska piosenkarka Adele. I mimo, że jej najnowsza płyta „25" ukazała się zaledwie w listopadzie, to dużo wcześniej swoją premierę miał hitowy singiel „Hello" z teledyskiem w reżyserii Xaviera Dolana. To, plus całkiem nowy, bardziej kobiecy image piosenkarki dało jej okładkę magazynu „Time", pozycję na liście CNN „kobiet, które zmieniły świat w 2015" i wyprzedane na pniu bilety na trasę koncertową. Wy już macie swój bilet na Adele? IRIS
W 2015 swoją premierę miał film biograficzny o 93-letniej Iris Apfel, kobiecie-inspiracji. Od kilki dekad obecna na modowej i wnętrzarskiej scenie Nowego Jorku, dekoratorka i muza projektantów, kolorowy ptak, który udowadnia, że modą może się bawić każdy, niezależnie od wieku. To piękny i arcyciekawy portret ikony, stworzony przez niemalże jej równolatka, reżysera dokumentalistę, 87-letniego Alberta Mayslesa. Współprace Adidasa
Angażowanie do współpracy obuwniczej muzycznych idoli zdecydowanie procentuje u Adidasa. Praca nad Adidas Superstar z Pharellem Williamsem i jej „tęczowe efekty" szybko stały się totalnym hitem sprzedaży. Dokładnie tak jak słynne Yeezy Boots, autorstwa jeszcze słynniejszego Kanyego Westa - w Polsce trzeba było zostać wylosowanym z listy, żeby móc kupić najnowszy model Yeezy 350. To się nazywa przebój! Vetements
Francuska marka streetwearowa z metką 2015, o której mówią wszyscy. Jej założyciel, Demna Gvasalia, został również dyrektorem kreatywnym Balenciagi. Tuż po Alexandrze Wangu. Demna prowadzi Vetements z bratem i grupą przyjaciół, a ich ubrania kochają gwiazdy rapu i inni znani celebryci. Zdecydowanie obserwujemy dalej z ciekawością! Alessandro Michele
Hit 2015 w Gucci. Najpierw odpowiedzialny za akcesoria w Fendi, potem za ten sam dział w Gucci. Obecnie nowy dyrektor kreatywny tego drugiego domu mody, który zmienił o 180 stopni styl marki w jeden sezon. Teraz Gucci to miks baroku, vintage z lat 70. i Orientu. Mieszanka zdecydowanie wybuchowa, a wisienką na torcie w 2015 zostają torebki z logo Gucci, spod ręki Alessandro. Polskie debiuty w modelingu
Ala Sekuła (Gaga Models), Klementyna Dmowska (D'Vision), Alicja Tubilewicz (New Stage Models Warsaw) - te dziewczyny zdecydowanie poradziły sobie w minionym roku. Ala Sekuła prezentowała kolekcje Prada, Fendi, Dries Van Noten, Valentino czy Chanel. Klementynę widzieliśmy m.in. w Kenzo, Acne, pokazie sezonu - Gucci oraz Sonii Rykiel. Alicja Tubilewicz z kolei zabłysła na wybiegach Dior, Valentino, Hermes i wielu innych świetnych marek. Brawo dziewczyny, trzymamy kciuki za bookingi w 2016!