CLOUDMINE
„Klienci Cloudmine wybierają produkty klasyczne i uniwersalne. Stawiają na charakterystyczny design, który coś o nich powie, podkreśli osobowość. Bardzo cieszy mnie, że klienci tak licznie kupują wzory z naszych wewnętrznych kolekcji (Uno, Due, Noel, Cadeau), co daje nam poczucie, że warto działać niestandardowo i razem z naszymi twórcami tworzyć kolejne projekty.”, mówi Marianna Grzywaczewska, założycielka sklepu Cloudmine. „Na pierwszym miejscu zdecydowanie plasuje się niezmiennie Torba Shanghai projektu Ani Kuczyńskiej, bo to must have kochających polski dizajn dziewczyn”, dodaje. Potem wymienia kolejno bieliznę, a konkretnie stanik z paseczkami Rilke, opaskę „Uno” ze specjalnej kolekcji Cosimy Borawskiej, plakat dedykowany dzielnicy Mokotów autorstwa Edgara Bąka czy sukienki i spódnice z projektu „Due” Natalii Siebuły.
„Z Natalią blisko współpracujemy, bo jej energia i filozofia są bliskie naszemu podejściu do mody. Kolaboracje cieszą się dużym uznaniem, dobrze się sprzedają i są doceniane przez magazyny (pojawiły się w wielu sesjach). Myślę, że jedwabne tkaniny i dziewczęce wzory, to coś za czym kobiety tęsknią – stąd ten sukces.” komentuje Marianna.
MOSTRAMI
„Statystyki nie kłamią. A zatem niezmiennie hitem sprzedaży są Orły Kupisza. Patriotyczne zrywy w kraju i za granicą z pewnością wpływają na decyzję o kupnie.”, mówi o wyborach zakupowych Piotr Wojsznis z Mostrami.„Następna na podium w 2015 jest bawełniana tunika z portretem. To sygnał, że minimalistyczne dresowe ubrania stają się coraz mniej popularne. Podobnie jak wzory na spodniach.”, dodaje. Hitem Mostrami w mijającym roku była też czarna tunika od M by Maya Palma oraz paski sygnowane marką ZIEŃ, które Piotr Wojsznis nazywa żartobliwie „pamiątką po projektancie”. Cóż, tak to już bywa na rynku – raz na wozie, a raz pod nim.
SHOWROOM
W Showroomie w 2015 roku zdecydowanie się działo. Pojawienie się strefy Premium i selekcji jednych z najciekawszych polskich projektantów i ich oferty to jedno z ważniejszych wydarzeń w życiu tej platformy sprzedażowej w kończącym się roku. „Trudno nam podać „top of the tops” hitów sprzedażowych na Showroom.pl, bo znalazło by się tam nie 5, nie 10, a pewnie kilkadziesiąt marek. Obserwując zakupy naszych klientów i wybierane przez nich marki i produkty można śmiało stwierdzić, że równą popularnością cieszą się znane marki oferujące młodzieżowy „streetwear”, marki każualowe i marki premium. Przynajmniej te najbardziej znane. Obserwujemy też wyjątkową lojalność klientów w stosunku do marek oferujących wysoką jakość i szybko reagujących na potrzeby rynku.” komentuje Ewa Kosz, Creative & PR Manager Showroom.pl.
ALLEGRO
A jak wyglądały w tym roku modowe wybory Polaków na Allegro? O tym opowiedziała nam Celestyna Zachariasz, manager kategorii Moda i Uroda Allegro.
materiały prasowe raportu „Polska Strojna”
„Zdecydowanie rośnie sprzedaż markowych produktów – szczególnie online (jest to dwucyfrowa dynamika). Rynek w Polsce jest dość skonsolidowany i zarówno w obuwiu, jak i w odzieży, należy zazwyczaj do kilku największych graczy – polskiego LPP i dominującego w obuwiu CCC. Allegro też chce zajmować część udziałów rynkowych, dlatego mamy projekt Strefy Marek – obecnie kilkadziesiąt marek polskich i globalnych. Widzimy, że polskie marki są rozpoznawalne i cenione wśród naszych użytkowników, którzy skłonni są wydawać na nie większe kwoty. Widzą, że za marką stoi jakość.”, komentuje Celestyna Zachariasz.
„Wśród wyników wyszukiwania per „marka” na Allegro, polskie firmy są obecne w top 30, między liderami takimi, jak H&M i Inditex oraz popularnymi markami brytyjskimi.”, dodaje.
2015 wygląda na to, że był dobry dla polskiej mody, a Polacy coraz bardziej ją doceniają. Kupujemy jakościowo, nie ilościowo, co naprawdę dobrze rokuje naszym szafom w nadchodzącym 2016.