Polska moda z pewnością nie zaliczy 2015 roku do nudnych. Spektakularne debiuty i jeszcze bardziej spektakularne upadki, skandale, afery, coraz częstsze sukcesy polskich projektantów za granicą. Miniony rok pokazał także niesamowity potencjał młodych, polskich marek, które rozumieją potęgę komunikacji marketingowej oraz znakomicie podchwytują globalne tendencje pozostając przy tym niezwykle oryginalne. Zdecydowanie było to widać w kampaniach reklamowych i lookbookach, które powstały we współpracy z najbardziej utalentowanymi przedstawicielami młodego pokolenia rodzimych fotografów. Zobaczcie nasz subiektywny przegląd najlepszych kampanii polskich marek!
Kas Kryst wiosna/lato 2016, fot. Daniel Jaroszek
Kampania młodej polskiej projektantki od razu skradła nasze serca. W nadchodzącym sezonie, absolwentka MSKPU porzuca ukochaną czerń na rzecz ognistej czerwieni, a zdjęcia autorstwa młodego utalentowanego fotografa Daniela Jaroszka, to prawdziwy majstersztyk. Niezwykle intymny, wręcz buduarowy klimat hotelowego pokoju oraz iście filmowy charakter fotografii w połączeniu ze świetnymi, strukturalnymi projektami Kas Kryst daje efekt na absolutnie światowym poziomie. Duma! MISBHV jesień-zima 2015, fot. Gosia Turczyńska
MISBHV to obecnie chyba najpopularniejsza i najbardziej rozpoznawalna za granicą polska marka streetwearowa. Brand zdążył wypracować już swój własny charakterystyczny styl, który widać zarówno w kolekcjach, jak i klimacie sesji wizerunkowych. Nie inaczej było w przypadku kampanii na jesień-zimę 2015, która odbiła się naprawdę szerokim echem zarówno w Polsce, jak i za granicą. Uniwersalne, zamazujące tradycyjne granice płci fasony idealnie współgrają z atmosferą zdjęć, które wykonała Gosia Turczyńska. A w duecie Dominik Sadoch & Eliza Kukawska można po prostu się zakochać! Kpodonou jesień-zima 2015, fot. Magdalena Ławniczak
Sandra Kpodonou, stojąca do tej pory za marką Le Gia, postanowiła ruszyć z nową, autorską marką. I to z jakim skutkiem! Projektów, w których sport przeplata się z motywami orientalnymi nie powstydziłby się sam Demna Gvasalia z Vetements, a zdjęcia autorstwa mieszkającej w Paryżu polskiej fotografki Magdaleny Ławniczak mają wszelkie predyspozycje do tego, aby robić furorę na zagranicznych portalach, takich jak chociażby "High Snobiety". Kampania, w której wystąpiła, notabene ulubienica Gvasalii, Sasha Melnychuk i którą stylizowała była stylistka „Elle”, Ewelina Gralak, wykonana została w paryskiej 13. dzielnicy. Absolutnie poziom światowy! Magda Butrym wiosna-lato 2015, fot. Adam Pluciński
Jej projekty noszą nie tylko najlepsze polskie modelki, w tym Anja Rubik i Magda Frąckowiak, ale także gwiazdy z najwyższej światowej półki. W ostatnim czasie na kreacje Polki postawiły m.in. Alessandra Ambrosio, Chrissy Teigen i Kim Kardashian – uwierzycie, że to menadżerka amerykańskiej celebrytki zaczepiła Magdę w paryskiej kawiarni? Podczas gdy wiele polskich projektantów od lat próbuje swoich sił zagranicą – z różnym skutkiem – ona potrzebowała niecałych dwóch lat na to, aby zacząć podbijać międzynarodowe rynki. Magda Butrym oprócz tego, że niezwykle dużo uwagi przywiązuje do detali i jakości swoich projektów, stara się, aby kampanie reklamowe i lookbooki jak najbardziej podkreślały estetykę i kaliber oferowanych przez nią produktów. Sesja wizerunkowa na wiosnę-lato 2015, na potrzeby której Adam Pluciński sfotografował Antoninę Petkovic tylko to potwierdza. Brawo! Pajonk jesień-zima 2015, fot. Bartek Wieczorek
Kampania prezentująca kolekcję „Dust”, w której młody polski projektant inspirował się dziełami Jacksona Pollocka, potwierdza, że mamy do czynienia z jednym z najbardziej obiecujących dizajnerów na rodzimym rynku mody. Zachwyciły nas czarno-białe fotografie Bartka Wieczorka – widać na nich lekką inspirację latami 90 i kulturą blokowego podwórka, na którego tle cekinowe komplety Michała Pająka wyglądają absolutnie fenomenalnie. Wojtek Haratyk jesień-zima 2015, fot. Adam Pluciński
Wojtek Haratyk to projektant, na którego zdecydowanie mamy oko! Po sukcesie kolekcji wiosna-lato 2015, która inspirowana była latami 70., Haratyk pozostaje wierny tej dekadzie, a kampania autorstwa Adama Plucińskiego idealnie odzwierciedla te inspiracje. Retro stylizacje, w których minimalizm łączy się z charakterystyczną dla projektanta wysoką dbałością o detale sprawiają, że oprócz sesji nie można przejść obojętnie. Lubimy!
Kampania młodej polskiej projektantki od razu skradła nasze serca. W nadchodzącym sezonie, absolwentka MSKPU porzuca ukochaną czerń na rzecz ognistej czerwieni, a zdjęcia autorstwa młodego utalentowanego fotografa Daniela Jaroszka, to prawdziwy majstersztyk. Niezwykle intymny, wręcz buduarowy klimat hotelowego pokoju oraz iście filmowy charakter fotografii w połączeniu ze świetnymi, strukturalnymi projektami Kas Kryst daje efekt na absolutnie światowym poziomie. Duma! MISBHV jesień-zima 2015, fot. Gosia Turczyńska
MISBHV to obecnie chyba najpopularniejsza i najbardziej rozpoznawalna za granicą polska marka streetwearowa. Brand zdążył wypracować już swój własny charakterystyczny styl, który widać zarówno w kolekcjach, jak i klimacie sesji wizerunkowych. Nie inaczej było w przypadku kampanii na jesień-zimę 2015, która odbiła się naprawdę szerokim echem zarówno w Polsce, jak i za granicą. Uniwersalne, zamazujące tradycyjne granice płci fasony idealnie współgrają z atmosferą zdjęć, które wykonała Gosia Turczyńska. A w duecie Dominik Sadoch & Eliza Kukawska można po prostu się zakochać! Kpodonou jesień-zima 2015, fot. Magdalena Ławniczak
Sandra Kpodonou, stojąca do tej pory za marką Le Gia, postanowiła ruszyć z nową, autorską marką. I to z jakim skutkiem! Projektów, w których sport przeplata się z motywami orientalnymi nie powstydziłby się sam Demna Gvasalia z Vetements, a zdjęcia autorstwa mieszkającej w Paryżu polskiej fotografki Magdaleny Ławniczak mają wszelkie predyspozycje do tego, aby robić furorę na zagranicznych portalach, takich jak chociażby "High Snobiety". Kampania, w której wystąpiła, notabene ulubienica Gvasalii, Sasha Melnychuk i którą stylizowała była stylistka „Elle”, Ewelina Gralak, wykonana została w paryskiej 13. dzielnicy. Absolutnie poziom światowy! Magda Butrym wiosna-lato 2015, fot. Adam Pluciński
Jej projekty noszą nie tylko najlepsze polskie modelki, w tym Anja Rubik i Magda Frąckowiak, ale także gwiazdy z najwyższej światowej półki. W ostatnim czasie na kreacje Polki postawiły m.in. Alessandra Ambrosio, Chrissy Teigen i Kim Kardashian – uwierzycie, że to menadżerka amerykańskiej celebrytki zaczepiła Magdę w paryskiej kawiarni? Podczas gdy wiele polskich projektantów od lat próbuje swoich sił zagranicą – z różnym skutkiem – ona potrzebowała niecałych dwóch lat na to, aby zacząć podbijać międzynarodowe rynki. Magda Butrym oprócz tego, że niezwykle dużo uwagi przywiązuje do detali i jakości swoich projektów, stara się, aby kampanie reklamowe i lookbooki jak najbardziej podkreślały estetykę i kaliber oferowanych przez nią produktów. Sesja wizerunkowa na wiosnę-lato 2015, na potrzeby której Adam Pluciński sfotografował Antoninę Petkovic tylko to potwierdza. Brawo! Pajonk jesień-zima 2015, fot. Bartek Wieczorek
Kampania prezentująca kolekcję „Dust”, w której młody polski projektant inspirował się dziełami Jacksona Pollocka, potwierdza, że mamy do czynienia z jednym z najbardziej obiecujących dizajnerów na rodzimym rynku mody. Zachwyciły nas czarno-białe fotografie Bartka Wieczorka – widać na nich lekką inspirację latami 90 i kulturą blokowego podwórka, na którego tle cekinowe komplety Michała Pająka wyglądają absolutnie fenomenalnie. Wojtek Haratyk jesień-zima 2015, fot. Adam Pluciński
Wojtek Haratyk to projektant, na którego zdecydowanie mamy oko! Po sukcesie kolekcji wiosna-lato 2015, która inspirowana była latami 70., Haratyk pozostaje wierny tej dekadzie, a kampania autorstwa Adama Plucińskiego idealnie odzwierciedla te inspiracje. Retro stylizacje, w których minimalizm łączy się z charakterystyczną dla projektanta wysoką dbałością o detale sprawiają, że oprócz sesji nie można przejść obojętnie. Lubimy!