Dzięki badaniom przeprowadzonym przez Google na podstawie wyszukiwań użytkowników w październiku ubiegłego roku i obecnie, wiemy co jest aktualnie na topie. W związku z tym, możemy się też domyślać jakiego typu prezenty dostaniemy pod choinkę w nadchodzące Święta.
Co więc wpisywano w wyszukiwarkę, jakie frazy królowały w sieci? Cóż, przede wszystkim nic ściśle związanego z trendami. Dominowała nostalgia za wcześniejszą dekadą i tzw. love brands, marki, które kochają tysiące klientów i z których filozofią się identyfikują. Stąd w okienku wyszukiwarki pojawiały się często klasyczne buty Adidas Superstars, ukochane przez wielu dżinsy Levi’s, zegarki Shinola i kurtka typu bomber. W Nowym Jorku częściej wpisywano hasło Adidas, w Chicago bardziej interesowano się Levi’s.
Co ciekawe, ogromną popularnością (nawet w stosunku do zeszłego roku) cieszą się świąteczne swetry, choć pod hasłem „kiczowaty kostium na świąteczną imprezę”, jak mówi Google, uplasowały się obecnie wszelkiego rodzaju kombinezony w kolorach tęczy, z futerkiem, w cętki, paski itp. W wynikach Google wysoko plasują się też wszelkiego rodzaju technologiczne nowinki, smartwatche i… aparaty typu Polaroid plus Instaxy Fujifilm.
W Polsce szukamy sukienek na Święta (klasycznie wieczorowych – statystyczna Polka ma w szafie od 11 do 20 sukienek), perfum (w cenie są nowości) i… smartphone’ów (aż 27 % rodaków uważa, że to jeden z najważniejszych dodatków, a co więcej, mówią wiele o statusie właściciela). Według najnowszych badań raportu Allegro „Polska Strojna”, modą w naszym kraju interesuje się 68 % Polaków, a ponad połowa śledzi pilnie trendy.
Poza tym (co niezmiernie interesujące) bardzo często korzystamy z inspiracji, żeby dobrze wyglądać. Przede wszystkim tych, znalezionych w sieci. Wieczorowe stylizacje szukane w wyszukiwarkach w naszych kraju najczęściej mają kolor smolistej czerni, ponieważ z badań przeprowadzonych przez Allegro wynika, iż to ulubiony kolor 53% Polaków, następny na liście barw jest granat (29 %).
Nie ma tu mowy o krótkich, ulotnych trendach. Polska wybiera tradycyjnie, aczkolwiek raport jasno wskazuje na istotny fakt – w naszym kraju panuje obecnie moda na modę. I ta zasada królowała w wyszukiwarkach w ostatnim kwartale 2015. Z pewnością w te Święta przyjdzie do nas szalenie modny i zorientowany w trendach Mikołaj.