Butelka zainspirowana słynnym weneckim szkłem i kształtem tradycyjnej włoskiej karafki, zamykana jest korkiem w kształcie złotego węzła (knot z angielskiego to węzeł właśnie). Fashionistki będą wiedziały dlaczego – ten charakterystyczny kształt to już właściwie symbol marki Bottega Venetta. Zapięciem w formie supełka, zamykają się znane, plecione kopertówki firmy.
W stworzeniu perfum Tomasowi Maierowi pomagała mistrzyni perfumiarstwa Daniela Andrier, która tworzy kompozycje zapachowe dla luksusowych, światowych marek (oprócz Bottegi są to Calvin Klein, Gucci, YSL, Prada i wiele innych, równie wielkich).
Nuty róży i piwonii, które dominują w tym kwiatowym zapachu, łączą się z łagodnym i zmysłowym piżmem. Lawenda, mandarynka i nerola oraz bardziej zdecydowane drzewo cedrowe, nadają kompozycji śródziemnomorskiego klimatu. Wyobrażamy sobie, że taki właśnie bukiet aromatów czuje się spacerując po letnim, włoskim ogrodzie.
„Chciałbym, aby zapach przywoływał moment, w którym ucieczka do ogrodu budzi zmysły”, mówi Maier. „To są te ciche chwile wytchnienia, które według mnie są najwyższym luksusem”.