Na co chcą zwrócić uwagę twórcy akcji? Przede wszystkim na to, że każda kobieta po 40 roku życia powinna raz do roku zrobić badania mammograficzne i samodzielnie regularnie kontrolować piersi. Część funduszy ze sprzedaży (aż 20 %) kosmetyków oznaczonych różową wstążeczką zostaje przeznaczone na wsparcie badań medycznych przeprowadzanych nad tą chorobą.
Kampania, działa obecnie w ponad 70 krajach i do chwili obecnej umożliwiła zebranie ponad 58 mln dolarów na wsparcie globalnych badań, edukacji i usług medycznych, z czego blisko 42 mln posłużyło w ciągu ubiegłych 21 lat do sfinansowania 185 projektów badawczych Breast Cancer Research Foundation® (BCRF) na całym świecie.
Dzięki tym funduszom rozpoczęto między innymi testy szczepionki na wczesnego raka piersi, udoskonalano sposoby oceny ryzyka u młodych dziewcząt z rodzin ze znaczną zachorowalnością na tą chorobę oraz opracowano program odchudzający na wczesnym etapie raka piersi, który zapobiega jego nawrotom.
Polski oddział Estée Lauder Companies również ma na koncie wkład w badania nad tą odmianą raka – od lat wspiera polski Ośrodek Nowotworów Dziedzicznych przy Pomorskim Uniwersytecie Medycznym w Szczecinie. 20% ze sprzedaży jednych z naszych ulubionych kosmetyków – Estée Lauder, Clinique, Bobi Brown, La Mer, Bumble and Bumble, Origins i w tym roku zostanie wydane na badania nad rakiem piersi u kobiet z mutacją w genie BRCA1, prowadzone pod kierunkiem profesora Jana Lubońskiego.
Kto jeszcze wraz z Estée Lauder zaangażował się w kampanię różowej wstążeczki? Między innymi dwie najbardziej znane w Polsce perfumerie Sephora i Douglas. Dodatkowo w październiku wszystkie stewardesy z Lini Lotniczych Lot będą nosić wpięte w klapy munduru różowe znaczki.
Na szczęście marka Estée Lauder dzieli się mocą różowej wstążeczki i wiele firm kosmetycznych, które nie są z nią związane, również na swój sposób prowadzi kampanie wspierające walkę z rakiem piersi, sprzedając produkty z różowym symbolem.
Na przykład Avon dofinansowuje badania USG piersi. Na ten cel przeznaczono cały dochód ze sprzedaży balsamu do ciała z jaśminem i witaminą E. Dzięki zebranym pieniądzom zostanie dofinansowanych 5500 badań piersi, w gabinetach z różową wstążką, których adresy znajdziesz na stronie: wielkakamaniazycia.pl. Koszt badania wyniesie zaledwie 20 zł. Jest to równowartość produktu z różową wstążką, który pacjentka dostanie podczas wizyty.
W walce z chorobą jedno jest pewne – najważniejsza jest świadomość i badanie własnego ciała oraz edukacja. Im więcej się na ten temat mówi i robi, tym lepiej dla idei różowej wstążeczki. Do tej misji, dzisiejszym artykułem, przyłącza się również Fashion Post.