brak kategorii
True Cost, czyli co kryje się za niskimi cenami ubrań
26.08.2015 Redakcja Fashion Magazine
„The True Cost” to opowieść nie tylko o ubraniach, ale przede wszystkim o ludziach, którzy stoją za każdym kolejnym t-shirtem, parą dżinsów i nową sukienką. Ceny odzieży maleją na świecie od dziesięcioleci, podczas gdy koszty społeczne produkcji ubrań wzrosły dramatycznie. Powtarzające się katastrofy w fabrykach odzieży; niewolnicze warunki pracy; choroby dzieci na skutek spryskiwania pól bawełny pestycydami; masowe samobójstwa hodowców bawełny w Indiach; tony odpadów, zalegających na śmietniskach krajów rozwijających się. Ten przełomowy dokument, pokazuje nam nieznane oblicze mody i zachęca do postawienia sobie pytania: kto tak naprawdę płaci za możliwość posiadania przez nas taniej odzieży?
Międzynarodowa premiera filmu odbyła się 26 maja br. i poruszyła ona widzów na całym świecie, w tym także największe autorytety świata mody m.in. Stellę McCartney, Annę Wintour i Toma Forda i gwiazdy kina – Colina Firtha czy Anne Hathaway.
Warszawska ekranizacja odbędzie się dziś (26. sierpnia) w Plażowej i towarzyszyć jej będzie dyskusja o społecznych kosztach taniej mody. Wypowiadać się będę Dorota Wróblewska, promotorka mody, Cezary Szymanek, redaktor naczelny Bloomberg Businessweek Polska, dr Anna Paluszek z fundacji Kupuj odpowiedzialnie i Katarzyna Guzek z Greepeace Polska.
Warto zobaczyć i dwa razy zastanowić się nad opłacalnością zakupów w popularnych sieciówkach. Warto w ubrania inwestować, aby służyły więcej niż jeden sezon. I tym samym dołożyć cegiełkę do poprawy warunków produkcji ubrań na świecie.