brak kategorii

True Cost, czyli co kryje się za niskimi cenami ubrań

26.08.2015 Redakcja Fashion Magazine

True Cost, czyli co kryje się za niskimi cenami ubrań

„The True Cost” to opowieść nie tylko o ubraniach, ale przede wszystkim o ludziach, którzy stoją za każdym kolejnym t-shirtem, parą dżinsów i nową sukienką. Ceny odzieży maleją na świecie od dziesięcioleci, podczas gdy koszty społeczne produkcji ubrań wzrosły dramatycznie. Powtarzające się katastrofy w fabrykach odzieży; niewolnicze warunki pracy; choroby dzieci na skutek spryskiwania pól bawełny pestycydami; masowe samobójstwa hodowców bawełny w Indiach; tony odpadów, zalegających na śmietniskach krajów rozwijających się. Ten przełomowy dokument, pokazuje nam nieznane oblicze mody i zachęca do postawienia sobie pytania: kto tak naprawdę płaci za możliwość posiadania przez nas taniej odzieży?

Międzynarodowa premiera filmu odbyła się 26 maja br. i poruszyła ona widzów na całym świecie, w tym także największe autorytety świata mody m.in. Stellę McCartney, Annę Wintour i Toma Forda i gwiazdy kina – Colina Firtha czy Anne Hathaway.

Warszawska ekranizacja odbędzie się dziś (26. sierpnia) w Plażowej i towarzyszyć jej będzie dyskusja o społecznych kosztach taniej mody. Wypowiadać się będę Dorota Wróblewska, promotorka mody, Cezary Szymanek, redaktor naczelny Bloomberg Businessweek Polska, dr Anna Paluszek z fundacji Kupuj odpowiedzialnie i Katarzyna Guzek z Greepeace Polska.

Warto zobaczyć i dwa razy zastanowić się nad opłacalnością zakupów w popularnych sieciówkach. Warto w ubrania inwestować, aby służyły więcej niż jeden sezon. I tym samym dołożyć cegiełkę do poprawy warunków produkcji ubrań na świecie.