brak kategorii

8 ciekawostek nt. Lancôme z okazji 80-lecia marki

09.07.2015 Redakcja Fashion Magazine

8 ciekawostek nt. Lancôme z okazji 80-lecia marki
  • Nazwa marki pochodzi od zamku Le Château de Lancosme.

Założyciel marki, Armand Petitjean, zainspirował się, spacerując po ruinach francuskiego zamku. Logotyp Lancôme przedstawiający różę jest nawiązaniem do ogrodów otaczających budynek.

  • Pierwszymi produktami słynącej z kolorowych i pielęgnacyjnych kosmetyków marki były… perfumy.

Premiera pięciu debiutanckich zapachów Lancôme miała miejsce w 1935 roku w Brukseli. Rok później na rynku pojawił się pierwszy kosmetyk pielęgnacyjny marki – wielozadaniowy krem Nutrix wciąż można znaleźć w ofercie francuskiej firmy.

  • Lancôme zostało przejęte przez L’Oréal w 1964 roku.

Zakup marki przez francuski koncern był pierwszą dużą transakcją tego typu w historii L’Oréal. Dołączenie Lancôme do portfolio oznaczało dla firmy debiut w segmencie kosmetyków luksusowych

  • Isabella Rosselini była ambasadorką Lancôme przez 14 lat, a pierwsza kampania reklamowa z jej udziałem ujrzała światło dzienne w 1982 roku.

Legendarnej aktorki nie mogło zabraknąć na obchodach 80. rocznicy powstania Lancôme. Na ekskluzywnej imprezie, która odbyła się we wtorek w Paryżu, Rosellini świętowała jubileusz z innymi ambasadorkami marki: Kate Winslet, Penelope Cruz, Lupitą Nyong’o, Julią Roberts i Lily Collins.

  • Koncentrat Génifique w ciągu roku od premiery zebrał 64 prestiżowe nagrody.

Rewolucyjny produkt został okrzyknięty przez ekspertów „kosmetykiem przyszłości” i szybko stał się jednym z najlepiej sprzedających się bestsellerów w ofercie Lancôme – w ciągu pierwszych czterech lat na rynku sprzedało się niemal 10 milionów buteleczek „aktywatora młodości”.

  • Wypuszczona w 2000 roku linia Juicy Tubes była pierwszą kolekcją błyszczyków w tubce na rynku.

Wkrótce potem okazało się, że linia stała się wyznacznikiem nowej kategorii produktów, a drogerie zalała fala podobnych kosmetyków. Która z was nie używała błyszczyków w tubce?

  • Co sekundę na świecie sprzedają się dwie maskary Lancôme.

Do najpopularniejszych należy tusz do rzęs Hypnôse, który zadebiutował na rynku w 2004 roku. Lancôme jest też pierwszą marką, która opracowała maskarę z wibrującą szczoteczką – pomysł skopiowany potem przez wiele firm.

  • Nową dyrektor kreatywną marki jest youtuberka Lisa Eldridge.

Lancôme trzyma rękę na pulsie! Więcej o nowym nabytku marki przeczytacie tutaj.