MODA

LEGO: nowy globalny trend wśród rodziców – zabawa online i offline

01.11.2025 FASHIONPOST

LEGO: nowy globalny trend wśród rodziców – zabawa online i offline

Najnowszy raport Grupy LEGO, w ramach którego przebadano ponad 17 000 rodziców z 17 krajów, w tym z Polski, wskazuje, że rodzice coraz częściej łączą zabawę fizyczną z cyfrową. Aż 95% ankietowanych uważa, że dzieci czerpią korzyści z połączenia zabawy analogowej i cyfrowej, a ponad trzy czwarte (76%) przyznaje, że łączy te formy, co pokazuje, że gry stały się naturalną częścią czasu rodzinnego.

Bolesław Michalski, ekspert ds. edukacji cyfrowej dzieci i cyberbezpieczeństwa: Aż 55% rodziców dostrzega, iż gry komputerowe wspierają dzieci w budowaniu relacji z rówieśnikami – a wiele z tych więzi naturalnie przenosi się poza ekran. Rodzice dostrzegają też ryzyka, ale rozumieją, że najpewniejszą tarczą dla dzieci jest budowanie zdrowej i wielowarstwowej relacji, zarówno ze światem cyfrowym, jak i analogowym.

Wyniki te dowodzą, że mamy do czynienia z nową rzeczywistością, gdzie płynne łączenie różnych form zabawy staje się współczesnym sposobem spędzania czasu w rodzinie. Grupa LEGO wychodzi naprzeciw temu trendowi oferując zestawy klocków inspirowane kultowymi grami, takimi jak Minecraft, Fortnite czy Super Mario.