Różni je wiele, łączy jedno: życie na przekór stereotypom. Karateczka, DJ-ka 50+, perkusistka i kierowczyni rajdowa to cztery odważne bohaterki najnowszej kampanii NEONAIL „Jestem sobą, więc wybieram NEONAIL”. Spot zrealizowany przez team reżyserski Małgorzata Szumowska – Michał Englert można oglądać w ogólnopolskiej telewizji.
Najnowszy spot marki NEONAIL to manifest różnorodności i wolności w eksponowaniu własnego „ja”. Jego głównym przesłaniem jest przełamywanie stereotypów dotyczących kobiecego wyglądu, wieku czy społecznej roli. Kampania prezentuje kobiety mające różne historie, pasje czy styl. To nie aktorki, a autentyczne bohaterki, które na co dzień realizują swoje hobby i zawody. Łączy je jedno: odwaga w wyrażaniu siebie.
Na przekór stereotypom Widok kobiety w kuchni, opatrzony hasłem: „Jestem żoną, więc moje miejsce jest przy garach” – to kontrowersyjne hasło, z którym styka się odbiorca w pierwszych sekundach trwania spotu. Zdanie mocno zanurzone w stereotypowym widzeniu roli kobiety, szybko okazuje się przewrotne. Oczom widza ukazuje się bohaterka spotu – Wiktoria Bialic, z zapałem grająca na perkusji, nazywanej potocznie „garami”. Ta dwuznaczność słów nie jest przypadkowa. Kampania NEONAIL w całości zbudowana jest na kontraście pomiędzy tym, co stereotypowo wciąż myśli się (i mówi) o kobietach, a tym, co faktycznie je pasjonuje i napędza. Oglądając spot słyszymy więc z ust stojącej za konsolą DJ Ary „Jestem babcią, więc będę bujać Wasze dzieci”, karateczka – Anna Kowalska, z medalem w ręku deklaruje: „Jestem nastolatką, więc kocham błyskotki”, a kierowczyni rajdowa – Gosia Prus driftując, zapewnia: „Jestem dziewczyną, więc lubię zakręcić tyłem”. W każdym ujęciu bohaterkom towarzyszą lakiery hybrydowe NEONAIL – dzięki nim manicure zawsze jest perfekcyjny i pozwala wyrażać siebie na własny, indywidualny sposób.
Misja NEONAIL: wsparcie kobiet
Współpraca z autentycznymi bohaterkami, a także zadziorny charakter przekazu doskonale wpisują się w misję NEONAIL, która od lat wspiera kobiety w wyrażaniu swojego prawdziwego „ja”.
– Naszym celem jest odklejanie łatek i dodawanie skrzydeł każdej kobiecie, niezależnie od jej wieku, roli społecznej czy wykonywanego zawodu. Jako marka NEONAIL od lat wspieramy kobiecą indywidualność, która niejednokrotnie wyraża się w sprzeciwie wobec stereotypowemu myśleniu o płci. To ważna misja, którą chcemy kontynuować, m.in. poprzez najnowszą kampanię wizerunkową. Wierzymy, że promowanie różnorodności w przestrzeni medialnej jest ważnym krokiem na drodze do porzucenia blokujących nas przekonań – komentuje Olga Naparty-Małysz, head of communication CEE Cosmo Group – właściciela marki NEONAIL.
Spot telewizyjny to dopiero początek
Kampania NEONAIL obejmuje nie tylko premierę spotów w ogólnopolskiej telewizji i digitalu. Działania marki realizowane są również w prasie, a także dzięki współpracom ambasadorskim. Wszystkie aktywności NEONAIL wspierają promowanie autentyczności i różnorodności.
Nieprzypadkowo więc marka w 2024 roku postawiła na współpracę z ambasadorkami, które podkreślają te wartości. Są to: Sara James – młoda, utalentowana wokalistka, która styka się na co dzień z uprzedzeniami dotyczącymi jej wieku i wyglądu, Ewa Swoboda – sprinterka, najszybsza Polka, halowa rekordzistka Polski, wicemistrzyni Europy i finalistka mistrzostw świata. Do grona ambasadorek dołączyły także: Pure Pia – polska streamerka obecna od lat w świecie gamingu i Gosia Prus – licencjonowana zawodniczka wyścigowa i rajdowa. Obie odnoszą sukcesy w aktywnościach zdominowanych przez mężczyzn.
W ramach kampanii „Jestem sobą, więc wybieram NEONAIL” marka planuje kolejne działania, których celem jest wspieranie kobiet. Chęć niesienia pomocy, wpisana w DNA Cosmo Group – właściciela NEONAIL, rozszerza się również na pomoc charytatywną. W obliczu tragicznej w skutkach powodzi, która zbiegła się w czasie z premierą kampanii, firma nie pozostała obojętna – przekazała 100 000 zł na rzecz Fundacji SiePomaga, w ramach zbiórki „Przedsiębiorcy dla Powodzian”.