New Balance zapowiada trwające przez kilka tygodni majowe święto koloru Szarego, podczas którego zaprezentowane zostaną nowe i klasyczne modele w tym charakterystycznym dla marki odcieniu. W latach 80-tych, aby stworzyć najwyższej jakości buty do biegania, marka New Balance celowo wprowadziła kolor Szary, który został wybrany z taką samą starannością, jak każda inna funkcjonalność dot. wydajności.
Zgodnie z etosem „fearlessly independent” New Balance, szary kolor wyróżniał markę na tle konkurencji, jednocześnie sprawdzając się jako idealne rozwiązanie podczas biegania po asfalcie i betonie. Z czasem ludzie zauważyli, że buty do biegania wyglądają dobrze nie tylko w trakcie aktywności. Podczas gdy modele przez lata ewoluowały zgodnie ze zmieniającą się technologią i materiałami, szary nadal uosabia ponadczasową jakość i styl New Balance w każdej formie.
W dowód uznania dla koloru szarego, 10 maja marka wyda specjalny film krótkometrażowy zatytułowany „Grey Days”, który oddaje hołd wszechobecnemu wpływowi New Balance na wiele aspektów globalnej kultury sneakersowej, od sportu po styl uliczny i wszystko, co jest pomiędzy. Będzie to siedem krótkich epizodów składających się na jeden siedmiominutowy film, z których każdy będzie przedstawiał inny aspekt historii marki.
Film, wydany przez nową wytwórnię American Haiku, został stworzony dzięki współpracy dyrektorów kreatywnych Thoma Glovera i Daniela Wolfe’a, wraz z Elliottem Powerem. Reżyserem zdjęć jest Norm Li, za doskonale zrealizowaną animacją retro z lat 60. odpowiada studio Stray London, a zdjęcia wykonał Samuel Bradley.
„Ten film celebruje nie tylko to, co szary kolor oznacza dla nas jako marki, ale także to, co oznacza dla konsumentów New Balance. Jest wyrazem uznania dla miłośników New Balance, którzy od pokoleń wspierają naszą markę i ikonę Grey” – powiedział Chris Davis, Chief Marketing Officer i Senior Vice President of Merchandising w New Balance. „Jest to także wyraz wszechobecności koloru szarego, który przemawia do ludzi na całym świecie, od supermodelek w Londynie, przez tatusiów w Ohio, po miłośników sneakersów w Toyko. Szary to kolor dla wszystkich, który reprezentuje autentyczność, wszechstronność i ponadczasowość, przenosząc nasze dziedzictwo w przyszłość”.