MODA

Agencja GPoland wyraźnie zaznaczyła swoją obecność na Mediolańskim Tygodniu Mody

29.02.2024 FASHIONPOST

Agencja GPoland wyraźnie zaznaczyła swoją obecność na Mediolańskim Tygodniu Mody

Mediolańskie święto mody obfitowało w styl w prawdziwym włoskim wydaniu. Wśród najsłynniejszych światowych marek prezentujących kolekcje na sezon AW2024 nie mogło zabraknąć szerokiej oferty brandów z portfolio grupy GPoland. Projekty prezentowane na Mediolańskim Tygodniu Mody spotkały się z entuzjastycznym przyjęciem zarówno ze strony krytyków, jak i miłośników trendów. Wśród inspirujących wydarzeń i pokazów mody, swoje najnowsze projekty zaprezentowało aż 10 marek spod parasola muitibrandowej agencji. Najnowszymi projektami zachwycili: Elisabetta Franchi, Max Mara, Sportmax, Luisa Spagnoli czy Twinset. Szczególną uwagę przyciągnęły również prezentacje kolekcji Geox, Furla, Patrizia Pepe czy Coccinelle.

Geox: komfort i styl na nadchodzącą jesień

W sercu Mediolanu, w historycznych murach Palazzo Clerici, marka Geox odsłoniła kolekcję damską i męską na jesień/zimę 2024. Marka zaprosiła na spotkanie z kolekcją, która obiecuje rozświetlić nadchodzący sezon stylowymi akcentami.

Odzież wierzchnia Geox łączy w sobie delikatność i harmonię kolorów z innowacyjnymi technologiami marki, zapewniając oddychalność, wodoodporność i amortyzację. Kobiecy design i dopracowane kroje odzwierciedlają współczesne trendy, czerpiąc z najlepszej tradycji włoskiego stylu.

Akcesoria Geox skupiają się na modelach zgodnych z aktualnymi  trendami i kolorystyką sezonu, począwszy od ponadczasowych mokasynów po botki czy baleriny. Klasyczna kolekcja obuwia łączy swobodny styl z najwyższej jakości materiałami i opatentowaną technologią Walk Pleasure. Delikatne detale jeździeckie w kolorze czarnym lub koniakowym nadają butom brytyjski charakter lat 70., a skóra krokodyla pojawia się na elastycznych modelach w błyszczącym odcieniu brązu. Rodzina sneakersów Geox również się rozwija, oferując nowe modele na platformach, z innowacyjnymi detalami i zamszowymi materiałami. Dobrze znane już modele sportowego obuwia Geox zaprezentowano  w bardziej ekologicznych wersjach, z tkaniną pochodzącą z recyklingu i delikatnymi kolorami, idealnymi na sezon przejściowy.

Elisabetta Franchi: włoska moda w uniwersyteckim klimacie

Jednym z najjaśniejszych elementów Tygodnia Mody w Mediolanie pod szyldem Grupy GPoland był widowiskowy pokaz kolekcji Elisabetta Franchi. Projektantka przeniosła gości wprost na korytarze Uniwersytetu w Oxfordzie, prezentując olśniewające sylwetki łączące klimat preppy z ponadczasową elegancją. Fuzja stylów podkreśliła dwoistość współczesnej i wyzwolonej kobiety, która bez wysiłku porusza się pomiędzy dniem codziennym a blichtrem wieczornego i nocnego życia. Wybieg Franchi zdominowała zainspirowana uniwersyteckimi mundurkami mieszanka plisowanych spódnic mini, rozpinanych kardiganów maxi i pulowerów noszonych jako mini sukienki. Eleganckie długie sukienki spotkały się z z trampkami w stylu vintage i przytulnymi szalikami z dzianiny, a pantofle na średniej wysokości obcasie zostały zestawione z męskimi skarpetkami. Misternie haftowane emblematy i herby nadały kolekcji zdecydowanego charakteru. Projektantka postawiła na paletę barw z dominującymi odcieniami rouge noir, oxford i stalową szarością, które od czasu do czasu roświetliła wibrującą mimozą.

Furla: Nuovla – nowa it bag

Tydzień Mody w Mediolanie był idealnym momentem do prezentacji premierowego modelu torebki Furla Nuovla. Prezentacja odbyła się w wyjątkowej scenerii dawnej Rimessa dei Fiori, gdzie wciągająca i empiryczna instalacja odzwierciedlała lekką i delikatną naturę nowego modelu torebki.

Nuvola uosabia nową definicję stylu ikonicznej włoskiej marki. Architektoniczna z definicji elegancja Furla została wzbogacona o swobodny duch torebki Nuvola, która przełamuje sztywność klasycznych form. Nowoczesny, geometryczny element „Arcosfera” – spersonalizowana wersja klasycznego logo Furla w kształcie łuku – stanowi subtelny, a zarazem wyrafinowany detal.

Coccinelle: Punk Academia

Coccinelle rozpoczęło Mediolan Fashion Week pokazem kolekcji jesień-zima 2024/25 zatytułowanej „Punk Academia”, który odbył się w Circolo Filologico. Motyw ten uosabia unikalne połączenie tradycji i buntu, inspirowane klasycznym środowiskiem akademickim zestawionym z energią kultury punk.

Kolekcja łączy jednocześnie ponadczasową elegancję i klasyczne mundurki zrównoważone surową energią nocnych przygód i buntowniczej muzyki. Ta dwoistość czerpie inspirację z kultowych filmów takich jak „Stowarzyszenie Umarłych Poetów” i „Uśmiech Mony Lisy”, podkreślając pragnienie podważania ustalonego porządku przy jednoczesnym poszanowaniu jego dziedzictwa.

Kolekcja oferuje szeroką gamę toreb w palecie kolorów zaczerpniętej z neoklasycznych boazerii i mundurków studenckich, a także z undergroundowej kultury londyńskiego metra. Marka eksperymentuje z alternatywnymi materiałami, takimi jak ekologiczna skóra shearling czy wyściełany nylon. Linia Smart to Go obejmuje wytrzymałe i lekkie plecaki, torby, portfele i torby na ramię, idealne do podróżowania. Z kolei kolekcja kapsułowa powstała we współpracy z ACBC, wiodącym dostawcą usług w zakresie zrównoważonego rozwoju dla branży modowej.

Sportmax: nostalgia spogląda w przyszłość

Tydzień Mody w Mediolanie stał się okazją dla marki Sportmax do zaprezentowania hipnotyzującej kolekcję AW2024, inspirowanej ikonami muzyki lat 80. Kolekcja to hołd dla takich artystek jak Nico, Grace Jones, Debbie Harry, Annie Lennox i Siouxsie. Nadruki imitujące okładki albumów, które zdobiły koszulki, sukienki, kurtki i dzianiny przeniosły zgromadzonych w stylową podróż do przeszłości. Kontrast męskości i kobiecości, futurystyczne sylwetki z wyrzeźbionymi ramionami i talią, warstwy, paski i kontrastujące tekstury przykuwały wzrok na wybiegu. Ukłon w stronę filmu Blade Runner został przeniesiony za pomocą zaawansowanych technologicznie tkanin z krawiectwem, patentowymi wykończeniami i detalami z PCV. Kolekcja Sportmax na jesień-zimę 2024 to połączenie nostalgii za latami 80. z futurystycznym spojrzeniem na przyszłość. To podróż przez muzykę, marzenia i rzeczywistość, ubrana w awangardowe formy i dopracowane detale.

Luisa Spagnoli: elegancja w stylu Deauville

Nowa kolekcja Luisa Spagnoli na jesień/zimę 2024 przeniosła nas w podróż do Deauville, kultowego nadmorskiego kurortu w Normandii. Elegancja i ponadczasowy urok tego miejsca inspirują kolekcję pełną monochromatycznych zestawów, starannie dobranych odcieni i luksusowych tkanin.

Kosmopolityczny styl Luisy Spagnoli nabiera w tym sezonie marynistycznego charakteru. Peleryny i płaszcze z odpinanym kołnierzem ze sztucznego futra, sukienki z dzianiny, długie suknie godne księżniczki i nienagannie skrojone kurtki tworzą stylizacje pełne romantyzmu i elegancji. Na wybiegu królowały długie płaszcze i kurtki inspirowane stylem Anouk Aimée, gwiazdy filmu „Un homme et une femme”. Projekty łączą różnorodne tekstury, kontrastując połysk i matowe efekty z dzianiną, aksamitem, cekinami, lureksem i skórą z nadrukiem pytona. Nie zabrakło też propozycji z luksusowych dzianin, z których od lat słynie włoska marka. Kolekcję uzupełniało nowe logo marki, wyhaftowane na kardiganach, zestawionych z białymi jedwabnymi koszulami i dopasowanymi do ciała koszulkami polo.

Twinset: udany debiut na mediolańskim wybiegu

Dla domu mody Twinset, założonego w 1990 roku, tegoroczny pokaz był pierwszym w historii marki. Z tej okazji na wybiegu pojawiły wszystkie topowe modelki, które najlepiej ucieleśniały ducha Twinset przez ostatnie 34 lata: od rosyjskiej modelki Natashy Poly po amerykańską modelkę i aktorkę Amber Valletta, nie zapominając o Faretcie z Chorwacji i Franzisce Jetzek z Niemiec.

Mediolański wybieg na nowo zdefiniował kobietę Twinset w kolekcji jesień-zima 2024. Pokaz uchwycił kwintesencję domu, łącząc artystyczno-romantyczny duch z mocnym rockowym stylem motocyklowych elementów. Dyrektor kreatywna Lara Davies, postawiła na klasyczną, neutralną paletę z kilkoma przebłyskami jasnej czerwieni i złocistej żółci. W kolekcji dominowała dzianina, która od lat stanowi esencję projektów Twinset.  Z kolekcji usunięto ozdoby i nadruki, ustępując miejsca monochromatycznym sylwetkom.

Max Mara: ukłon dla współczesnej emancypacji

Mediolański pokaz mody Max Mara FW24 stanowił hołd dla emancypacji współczesnej kobiety. Na jesień-zimę 2024 włoska marka spogląda na postać Colette: literatki, performerki Music Hall i feministycznej ikony Belle Époque. Projektanci Max Mara sięgnęli po delikatnie zaokrągloną sylwetkę z lat 1910., która została zaaplikowana w płaszcze o intrygujących nowych konstrukcjach. Męska klasyka hołdowana przez pisarkę została ponownie zinterpretowana w płaszczach oficerskich, kabanach i kurtkach wojskowych. Podkoszulki i sukienki-halki stanowią uwodzicielski kontrast dla nowoczesnej miejskiej zbroi spod szyldu Max Mara. Całość idealnie dopełnia stonowana kolorystyka: atramentowy granat w połączeniu z kruczoczarną i przydymioną szarością. Zainspirowana ikoną literatury Colette, kolekcja celebruje pewną siebie kobiecość i oferuje wyrafinowaną interpretację minionych epok, po raz kolejny udowadniając, że Max Mara pozostaje liderem ponadczasowego designu.

Patrizia Pepe: Urban Disco Jungle

Patrizia Pepe i Cirque Le Soir wypełniły Tydzień Mody w Mediolanie surrealistyczną fantazją. Włoska marka nawiązała współpracę z londyńskim klubem nocnym podczas wydarzenia Urban Disco Jungle, a także zaprezentowała swoją kolekcję AW24.

Kultowe miejsce Alcatraz, znane z występów takich gwiazd jak Justin Bieber czy Nicki Minaj, zostało przekształcone w surrealistyczny wszechświat, łączący miejską energię z elementami natury. Wydarzenie stało się nie tylko prezentacją najnowszej kolekcji Patrizia Pepe na jesień-zimę 2024, ale również celebracją związku marki z muzyką, sztuką i designem. Impreza inspirowana była mantrą Cirque Le Soir – „Jeśli nie wiesz, nie martw się” – i przeniosła gości do świata pełnego tajemniczych zakamarków, neonowych świateł i ekscytujących występów. Modele prezentowali nową kolekcję na tle surrealistycznych dekoracji, łącząc w sobie rockową estetykę z odważnymi kolorami i zwierzęcymi printami.

Fracomina: hołd dla kobiecości

Wizja kobiecości po raz kolejny jest bohaterką pokazu mody włoskiej marki Fracomina, który odbył się w Sali Kolumnowej Muzeum Nauki i Technologii w Mediolanie. Sylwetki balansują na granicy szyku i nonszalancji, ucieleśniając miejską tożsamość. Nowoczesny luksus łączy się z łatwością noszenia, tworząc definicję współczesnej elegancji. Fracomina po raz kolejny udowadnia swoją pozycję ikony włoskiego designu. Kolekcja FW 24/25 to nie tylko modowe propozycje, ale manifest kobiecej siły i pewności siebie.

Agencja GPoland: przewodnik po świecie mody i włoskiego luksusu

Od ponad 30 lat Grupa GPoland kreuje trendy i wyznacza nowe standardy w świecie mody. Walter Prati założył działalność w 1993 roku, wprowadzając na polski rynek pierwsze monobrandowe salony włoskich marek odzieżowych, jednocześnie rozwijając pozostałe kanały dystrybucyjne. Z imponującą dynamiką i odwagą firma zbudowała silną pozycję na arenie międzynarodowej, stając się jedną z najbardziej renomowanych firm w Europie. Portfolio GPoland obejmuje ponad 80 marek modowych o globalnym zasięgu. Te starannie wyselekcjonowane brandy oferują nie tylko najnowsze trendy, ale również idealnie wpisują się w wielkomiejski styl życia. GPoland oferuje unikatowe rozwiązania zarówno dla klientów biznesowych, jak i indywidualnych osób poszukujących jakości, designu i mody na każdą okazję. Szeroka gama marek i produktów dopasowana jest do różnorodnych gustów, spełniając oczekiwania nawet najbardziej wymagających.