MODA

Kylie Jenner przemienia się w cyber syrenę w kampanii reklamowej Jean Paul Gaultier na sezon SS23

19.05.2023 Katarzyna Tilda Frąckowiak

Kylie Jenner przemienia się w cyber syrenę w kampanii reklamowej Jean Paul Gaultier na sezon SS23

Jean Paul Gaultier właśnie zaprezentował kampanię reklamową kolekcji na sezon wiosna/lato 2023, zatytułowaną „Flowers”, z Kylie Jenner w roli głównej.

W kampanii, uchwyconej dzięki charakterystycznej wizji fotografki Elizavety Porodiny, Jenner zmienia się w syrenę Web 2.0, łącząc wodną estetykę dyrektor kreatywnej Florence Tétier z futurystycznym uniwersum wirtualnej rzeczywistości.

„W przypadku tej kolekcji współpraca z Kylie Jenner była oczywistym wyborem”, wyjaśnia Tétier w komunikacie prasowym. „Jej osobowość i rozgłos sprawiają, że jest prawdziwym źródłem inspiracji. Idealnie pasuje do przedstawienia współczesnej syreny, której szukałam: potężnej istoty zdolnej do przystosowania się do otoczenia”, kontynuuje.

„Połączenie Elizavety Porodiny i jej niesamowitego świata wizualnego z Kylie Jenner odzwierciedla połączenie mojej wizji „rozszerzonej” natury z kwiatowymi odniesieniami zaczerpniętymi z archiwów domu mody. Świat Jeana Paula Gaultiera zawsze obfitował w niezwykłe, ale szalenie popularne postacie, a Kylie Jenner jest wspaniałym dodatkiem do tej linii talentów”.

Oprócz czerpania z wirtualnych wizualizacji jako inspiracji, sama kolekcja nawiązuje również do wczesnych lat 2000., kiedy kolekcje JPG były „usłane kwiatami”, nawiązując do wcześniejszych kolekcji, takich jak „Louise Brooks Chez Easy Rider”.

By stworzyć ewolucję charakterystycznych motywów kwiatowych projektanta, dom mody podjął współpracę z artystą Jeanem-Vincentem Simonetem, aby stworzyć nowy „płynny” nadruk nazwany „Fleurs Liquides”. Nowa iteracja zdobi sukienki, spodnie rurki i melanżowe topy i pojawia się w połączeniu z „przeobrażającym się” motywem domu mody z kolekcji „Cyberbaba” z 1996 roku – obejmującej sukienki z elastycznego tiulu, topy, kostiumy kąpielowe i sukienki z dzianiny odpowiednie na plażę.

Kolekcja stanowi również ukłon w stronę doświadczenia marki w dziedzinie bielizny, odkrywając na nowo stożkowe gorsety Madonny i szorty kolarskie z elastycznej satyny, łącząc sznurowadła i szwy w stylu bielizny z rękawami i spodniami, podnosząc na wyższy poziom dżinsy z niskim stanem i odzież rekreacyjną.