MODA
Resort 2023 – prezentacja najnowszej kolekcji Dawida Wolińskiego na 20-lecie pracy artystycznej
24.11.2022 Fashion Post
22 listopada odbyła się prezentacja najnowszej kolekcji Resort 2023 Dawida Wolińskiego, która powstała na 20-lecie jego pracy artystycznej. Nie był to zwykły pokaz, a niesamowita prezentacja, która miała charakter dawnych wydarzeń wielkich, francuskich projektantów – Dawid Woliński przed zebranymi gośćmi opisywał każdy look, opowiadając o procesie tworzenia i inspiracjach. Fashion Magazine i fashionpost.pl miało zaszczyt patronować temu wydarzeniu.
Prezentacja na 20-lecie pracy Dawida Wolińskiego
Wydarzenie odbyło się w klimatycznej warszawskiej kamienicy przy Kredytowej 9. Na prezentacji obecne były klientki projektanta, przyjaciele, przedstawiciele mediów oraz gwiazdy i osobowości medialne, m.in.: Małgorzata Socha, Małgorzata Kożuchowska, Maria Dębska, Ada Fijał, Natasza Urbańska, czy Zofia Ślotała. Gościem specjalnym był Edgardo Osorio, projektant butów Aquazzura, który na to wydarzenie przyleciał prosto z Florencji.
„To co pokazuję od lat, co jest DNA marki DAWID WOLINSKI, jest uniwersalną klasyką, która trafia do szafy kobiety na wiele lat, ale nadal jest „in fashion”. Nie staram się być supertrendy, ale zawsze dbam o moje klientki i słucham potrzeb kobiet. To nigdy się nie zmieni „– mówi Dawid Woliński, projektant.
Resort 2023
Kolekcja Resort 2023 to praca z proporcjami sylwetki i efekt wielogodzinnych poszukiwań oraz autorskie przygotowanie tkaniny w atelier – od wełny, cekinów po welur -które są marszczone, sprasowywane i preparowane, by finalnie móc je użyć do stworzenia konkretnych projektów.W projektach tej kolekcji Woliński zastosował trzy długości: maxi, znaną już klientkom ultramini oraz 7/8, która jest obecnie w trendach i daje dużo możliwości. Ta długość została zastosowana w spódnicach, które mają dwa i cztery rozcięcia, pięknie eksponują nogi. Podobnie jak gorsetowe ultramini sukienki, świetnie trzymające sylwetkę, które można nosić także zimą z grubymi rajstopami.
Dominującym kolorem kolekcji Resort 2023 jest czerń, w różnych odcieniach, fakturach, czy formach projektów. Ta mistrzowska żonglerka Wolińskiego powoduje, że czarny kolor nie jest nudny i zawsze „en vogue”. –
Kreacje z kolekcji Resort 2023, fot. Filip Okopny
„Czarny jest kolorem na którym projektanci uwielbiają pracować, bo ma szykowny charakter i artystyczny wydźwięk. Takie też są oczekiwania naszych klientek, których potrzeb słucham z uwagą. Z drugiej strony czarny jest najtrudniejszym kolorem do pracy, jest wyzwaniem dla projektanta, ponieważ dużo łatwiej jest zrobić widoczną suknię w kwiaty, niż czarną, która będzie zauważona i zapamiętana” – mówi Dawid Woliński.
Wyjątkowe projekty
W kolekcji Resort 2023 na szczególną uwagę zasługuje kobaltowa suknia wieczorowa, z jedwabnego weluru, niezwykle cienkiego i delikatnego, z dekoltem amerykańskim, w stylu dawnego Hollywood, dedykowana Mecenasowi Prezentacji – marce PERLAGE. Kreacja DAWID WOLINSKI X PERLAGE jest lekka, zmysłowa i kobieca. Głęboki niebieski kolor zmienia odcień w zależności od światła. Przy szyi i dekolcie na plecach widoczne są dyskretne aplikacje z ręcznie robionych róż. Pięknie podkreślony asymetryczny dekolt z tyłu nadaje sylwetce smukłości i zmysłowości. Woliński jest mistrzem subtelnego eksponowania ciała, a świeży i zdrowy wygląd twarzy jest podstawą wizerunku kobiety. O przygotowanie skóry modelek przed wykonaniem makijażu zadbała marka DR AMBROZIAK LABORATORIUM i jej nowa seria kosmetyków, stworzona przez Joannę Ambroziak, wizjonerkę i innowatorkę oraz dr Marcina Ambroziaka, wybitnego dermatologa – właścicieli KLINIKI AMBROZIAK. Dopełnieniem każdego looku były fryzury modelek, które powstały we współpracy z kultową marką ORIBE, która w latach 90. tworzyła wizerunek m.in. supermodelek: Cindy Crawford, Claudii Schiffer czy Lindy Evangelisty. Stylizacje podkreślają niezwykle wygodne i seksowne buty Aquazzura, dostępne na Moliera2 i zaprojektowane przez Edgardo Osorio, przyjaciela Dawida.
Moda działa na zmysły, to nie tylko kolekcja i ubrania – to całe otoczenie, które składa się na wizerunek projektanta: od doboru lokalizacji, castingu modelek, muzyki, fryzur. To wszechzmysłowa przyjemność – tak jak pyszna kawa, którą serwowano gościom podczas prezentacji przez markę WMF.
MECENAS PREZENTACJI: PERLAGE
PARTNERZY PREZENTACJI: Aquazzura, Oribe, Moliera2, Dr Ambroziak Laboratorium, WMF, Klinika Ambroziak
PATRONI MEDIALNI: Fashion Magazine, FashionPost.pl, Fashion Biznes