Marka UNIQLO podjęła drugą współpracę z włoskim luksusowym domem mody Marni. Łącząc charakterystyczne dla UNIQLO sylwetki LifeWear z unikalnym podejściem Marni do tkanin i kolorów, kolekcja oferuje szereg artystycznych projektów na mroźne zimowe dni.
Druga współpraca jest wynikiem niezwykle pozytywnej reakcji na pierwszą część partnerstwa, które miało miejsce wiosną tego roku. Wraz z szefem działu badawczo-rozwojowego UNIQLO, Yukihiro Katsuta, wyjaśnia w komunikacie prasowym, że „wydawało się, że pierwsza kolekcja odpowiada potrzebom osób szukających mody, która pozwala im pozbyć się przytłaczającego nastroju ostatnich lat”. W przypadku tej kolekcji Katsuta dodaje, że „motywem przewodnim tego sezonu jest radość wyrażana poprzez produkty będące synonimem zimy”, prezentowane przez żywe dzianiny i wydajność HEATTECH.
Dyrektor kreatywny Marni, Francesco Risso, dodaje: „Poprzez tę kolekcję chciałem zbadać estetyczne postrzeganie lat 60., flirtując z utartymi stereotypami. Wzory nadal kształtują wyobrażenia Marni dla każdego, ponieważ stanowią podstawę i identyfikację naszego języka graficznego. Tym razem jednak przenieśliśmy te psychodeliczne wzory na ubrania, które bez skrupułów definiują ciało, tworząc enigmatyczną grę nadruków i anatomii, która definiuje sylwetkę”.
Kolekcja zawiera graficzne nadruki, żywe kolory i zimowe modele UNIQLO, z których każdy został przekształcony przez psychodeliczne wzory z lat 60. i obszerne sylwetki. Kolaboracja składa się z puchowej odzieży wierzchniej z jaskrawymi dzianinami w odcieniach neonowej zieleni, pomarańczy i szafranowej żółci oraz akcesoriów, takich jak kominiarki, mitenki i czapki.
Dopełnieniem oferty na ten sezon jest wybór 100% jedwabnych szalików furoshiki, z których każdy jest delikatnie zaprojektowany z ręcznie malowanymi wzorami i artystycznymi drapowaniami.Chustę można nosić na szyi, we włosach lub używać jako mini torby do przenoszenia małych przedmiotów.
Nowa kolaboracja Uniqlo x Marni będzie dostępna do kupienia w sklepach i online od 1 grudnia.