MODA

Matka Ziemia została jedynym udziałowcem marki Patagonia

24.09.2022 Katarzyna Tilda Frąckowiak

Matka Ziemia została jedynym udziałowcem marki Patagonia

Yvon Chouinard, 83-letni miliarder i założyciel marki odzieży sportowej i outdoorowej Patagonia, idzie o krok dalej w swojej odwiecznej miłości do ochrony środowiska, przekazując naszej planecie wszystkie akcje swojej firmy o wartości 3 miliardów dolarów.

Zamiast sprzedawać firmę, rodzina Chouinard przenosi całość własności na dwa podmioty netto: Patagonia Purpose Trust i Holdfast Collective, które dystrybuują wszystkie fundusze, które nie wracają do Patagonii, około 100 milionów USD rocznie, jako dywidend na walkę ze zmianą klimatu i ochronę bioróżnorodności.

„Miejmy nadzieję, że da to pomysł na nową formę kapitalizmu, która nie skończy się na datkach od kilku bogatych ludźi”, powiedział Chouinard w ekskluzywnym wywiadzie dla The New Y ork Times. „Zamierzamy rozdać maksymalną ilość pieniędzy ludziom, którzy aktywnie pracują nad ratowaniem naszej planety”, dodał.

Rodzina Chouinard złożyła obietnicę ratowania planety. Zaufanie, które jest nadzorowane przez członków rodziny i ich najbliższych doradców, zapewnia, że Patagonia zobowiązuje się do prowadzenia społecznie odpowiedzialnego biznesu, który sprawia, że „kapitalizm działa na rzecz planety”.

„Zamiast wydobywać wartość z natury i przekształcać ją w bogactwo, wykorzystujemy bogactwo, które tworzy Patagonia, aby chronić to źródło”, dodał Chouinard w swoim oświadczeniu: „Uczyńmy Ziemię naszym jedynym udziałowcem”.