MODA
5 rzeczy, które trzeba wiedzieć o pokazie Fendi Soft/Hard AW22
28.02.2022 Katarzyna Tilda Frąckowiak
Od momentu, kiedy Kim Jones dołączył do rodziny Fendi, bada historię domu mody oraz tego, jaki ma wpływ na nowe pokolenie kupujących. W związku z tym, że fundamentami Fendi są futra i skórzane torebki, nie jest wcale łatwo. Chociaż wszyscy znają logo Fendi zaprojektowane przez Karla Lagerfelda, „wygląd Fendi” jest być może bardziej nieuchwytny. „Nadal je rozpracowuję, ale patrzę na punkty w czasie, które są na razie istotne”, powiedział Kim Jones. „W szczególności pokaz wiosna/lato 2000 był czymś, na co naprawdę zawsze patrzyłem, nawet gdy byłem na studiach”, dodał. Ta kolekcja uosabiała to, co Lagerfeld, z typową elegancją, nazwał „nieznośną lekkością bytu”.
W Fendi metodologia Jonesa skupia się na rodzinie. Pracując ramię w ramię z Silvią Venturini Fendi i jej córką Delfiną Delettrez, obserwuje, jak kobiety Fendi ubierają się, robią zakupy i pożyczają sobie rzeczy. W rzeczywistości to Delettrez zainspirowała projektanta, by ponownie wprowadzić elementy z kolekcji Memphis.
Każda kolekcja, która ma na celu zbadanie i zdefiniowanie wpływów Fendi, musiałaby być skoncentrowana na torebkach. Jones i Venturini – dyrektorzy akcesoriów marki – poszli na całość, upiększając niemal każdy look torbą, a czasem kilkoma, jak miniaturowe torebki przyczepiane do ubrań. Nowe torby obejmowały dodatki do projektu Fendi Hand-in-Hand, który zleca rzemieślnikom z całych Włoch interpretację modelu Baguette, a także trzy odrodzenia tego modelu: jedna z kaszmiru, jedna pokryta owczą skórą oraz jedna z intarsjowanej norki.