Każdy zna kultowy model spodni Levi’s z numerem 501. Uważane są za najbardziej ponadczasowe i pożądane. Z początkiem 2022 marka postanowiła wypuścić na rynek nową odsłonę spodni, ale tym razem wykonanych z bawełny organicznej oraz denimu pochodzącego z recyklingu i zaprojektowane w taki sposób, aby mogły trafić do ponownego wykorzystania. Nowy, ale zarazem stary model jest także efektem długotrwałej współpracy marki Levi’s ze szwedzką firmą Renewcell, a jego powstanie to kolejny sposób marki na wdrażanie praktyk przyjaznych dla środowiska.
Nowa odsłona kultowych 501
Wprowadzenie tego modelu na rynek to kontynuacja zeszłorocznej współpracy między Levi’s a Renewcell, w ramach linii Levi’s Wellthread, w ramach której, przy wykorzystaniu tych samych materiałów powstały męskie jeansy 502 oraz damski model spodni High Loose.
„Zeszłoroczna współpraca Wellthread™ z Renewcell pokazała, że możliwe jest stworzenie sztucznego włókna celulozowego wykonanego z denimu pochodzącego z recyklingu, które jest wystarczająco mocne i trwałe, aby spełnić nasze standardy jakości. Wcześniej nie było to możliwe w przypadku denimu poddanego recyklingowi mechanicznemu,” mówi Paul Dillinger, VP of Design Innovation. – Wykorzystujemy tę innowację i zastosowaliśmy ją w modelu spodni kultowym dla całej branży odzieżowej – modelu 501®, co pokazuje, jak poważnie podchodzimy do kwestii zamkniętego obiegu. Nasze jeansy 501® stworzone z myślą o środowisku nie tylko wytrzymają próbę czasu, tak jak zawsze to robiły, ale będą mogły również przeżyć drugie, trzecie a nawet czwarte życie, jako nowa odzież.”
Zastąpiona została cześć elementów, takie jak poliestrowe kieszenie, nici, metki i flizeliny, alternatywnymi materiałami wykonanymi ze 100% bawełny, marka Levi’s usunęła elementy zanieczyszczające środowisko. W rezultacie, ze starych jeansów powstał nowy denim, który został zaprojektowany z myślą o możliwości wielokrotnego przerabiania na nowe jeansy. Zmniejszenie wpływu wykorzystywanych materiałów na środowisko jest częścią strategii ochrony zasobów w całym cyklu życia produktów Levi’s i stanowi ważny element przesłania kampanii Buy Better, Wear Longer.