Omikron pokrzyżował plany Jonathana Andersona, by zaprezentować męską kolekcję na jesień/zimę 2022 w Mediolanie, mieście, z którym czuł się związany od czasów, gdy pracował jako wizualny merchandiser w Pradzie. „To był ciekawy początek roku”, mówi o przejściu na cyfrowy format prezentacji.
1. Inny rok niż zwykle
„W 2022 wszedłem trochę dziwnie, ale we właściwy sposób, w pozytywny sposób”, mówi Anderson. „Nie chcę, żeby rzeczy wydawały się schematyczne, nie chcę, żeby rzeczy miały sens”. Praca z pomysłem, który jest „trochę rozmyty”, pozwoliła Andersonowi cieszyć się procesem twórczym i nie dbać o to, co ludzie myślą o podróży. Kolekcja jest zmysłową zabawą w fakturze, kolorze i nadruku. „To wyzwalające, ponieważ ostatecznie mnie to nie obchodzi”, mówi z uśmiechem. Ten nastrój i pasujące do niego ubrania są naprawdę zaraźliwe.
2. Odrodzenie marki
Uśpienie w ostatnich dwóch latach przeniosło Andersona z powrotem na sam początek. „W dziwny sposób, czuję się, jakbym ponownie założył markę”, myśli o powrocie do fundamentalnych pomysłów JW Andersona, takich jak eksperymentowanie z ideą płci poprzez zwykłe niezwykłe sylwetki, It-knits i intrygujące akcesoria. Nie tylko projektant ma chwilę autorefleksji. „To, co dzieje się w handlu detalicznym, jest niesamowicie schizofreniczne”, mówi o kliencie, który odchodzi od lojalności wobec marki na rzecz kupowania opartego na przedmiotach. „Ostatecznie musisz utrzymać kreatywność na wysokim poziomie”. W tym celu zawsze możesz liczyć na Andersona.
3. Stroje piłkarskie
Nowe perłowe sportowe zestawy z cekinami, błyszczące szorty oddają wspaniały letni klimat. Przekonają nawet osoby nieprzychylne do uprawiania sportu, by w przyszłym sezonie wykorzystać swoją wewnętrzną Sporty Spice. Zdolność marki do wniesienia radosnego, świeżego spojrzenia na najbardziej przyziemne elementy naszej garderoby jest zawsze genialna, ale tym razem wspiera go cały zespół.
4. Zwierzęta
Niektórzy będą zawiedzeni brakiem dzianinowych kamizelek z truskawką. Czy ktoś chciałby torebkę w kształcie gołębia? Akcesoria inspirowane są zabawkami, które były popularne w Wielkiej Brytanii w latach 70. i 80. Akcesoria tego sezonu podwajają się jako zwierzątka wspierające emocjonalnie i ułatwiające rozmowę.
5. „Sexual angst” is now a mood
Spodnie z lycry, pojawiły się w najróżniejszych kolorach. Dlaczego w tym sezonie skinny? Z powodu napięcia seksualnego lub „niepokoju” związanego z noszeniem bardzo ciasnej lycry. Trend drugiej skóry nigdzie się nie wybiera.